نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 20:14

بانک اطلاعات رانندگان پرخطر استان کردستان تشکیل شد

سنندج- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: بانک اطلاعات رانندگان پرخطر در استان تشکیل شده و کارگروه تعیین و شناسایی نقاط پرخطر جاده های فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اعظمی روز سه شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کردستان در سنندج اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون متأسفانه ۲۷۴ نفر در تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: در همین راستا در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر استان تشکیل شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۵ هزار و ۴۸۶ مورد تصادف در جاده‌های استان به وقوع پیوست که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۶ هزار و ۸۹۰ مورد افزایش یافت.

اعظمی خاطرنشان کرد: در همین راستا کارگروه تعیین و شناسایی نقاط پرخطر جاده‌های استان تشکیل شد و ۱۸ نقطه حادثه خیز درون شهری سنندج و همچنین ۶۲ نقطه پرخطر جاده‌های استان شناسایی شده است.

وی افزود: بانک اطلاعات رانندگان پرخطر در استان تشکیل شده و همچنین مقرر شده تا در استان کردستان به عنوان استان پایلوت، قبل از صدور گواهینامه رانندگی از داوطلبین تست سلامت روحی و روانی گرفته شود.

اعظمی تصریح کرد: پرونده‌های با موضوع تصادفات در استان کردستان به شوراهای حل اختلاف ارجاع می‌شود.

وی افزود: میزان این پرونده‌ها از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۳ هزار و ۸۶ مورد بوده که ۹۹۰ فقره از این پرونده‌ها به صلح و سازش منتهی شده و مختومه شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان آمار تلفات جاده‌ای در ۸ ماهه سال جاری را ۲۷۴ نفر ذکر کرد و افزود: محورهای قروه به همدان و مریوان به مرز باشماق از جمله پرتصادف ترین محورهای استان هستند.

وی مصوبات جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم را الزام آور دانست و همچنین شهرداری سنندج را مکلف کرد تا در بازه زمانی کوتاهی به حذف نقاط حادثه خیز اقدام کند.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های مسئول به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای در استان پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909269

مهمترین اخبار ایران و جهان: