نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 10:42

ضرورت تقویت تشکل‌های دینی و مؤسسات قرآنی

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی بر ضرورت تقویت تشکل‌های دینی و مؤسسات قرآنی استان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسین بلاغی صبح شنبه در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، تقویت تشکل‌های دینی و مؤسسات قرآنی را فصل مشترک فعالیت‌های این اداره کل و سازمان تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد.

بلاغی ظرفیت مؤسسات قرآنی استان را برای ترویج فرهنگ قرآنی بسیار بالا عنوان کرد و گفت: با همگرایی و هم‌افزایی نهادهای متولی امور قرآنی می‌توان شاهد بالندگی بیش از پیش این مؤسسات و به تبع آن ارتقای فعالیت‌های قرآنی در استان بود.

وی همچنین بر لزوم ایجاد کارگروهی با حضور مدیران نهادهای فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این کارگروه و تجمیع آرا و نظرات مدیران نهادهای فرهنگی، همگرایی بیشتری در عرصه فرهنگ و هنر اتفاق خواهد افتاد و این امر موجب پرهیز از موازی‌کاری و کارهای جزیره‌ای در این عرصه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اقدام عملیاتی در حوزه فرهنگ و هنر در این برهه را بسیار کارساز برشمرد و گفت: باید با تعریف چشم‌اندازی مناسب با قدرت و قوت در این عرصه برنامه‌ریزی کنیم.

ضرورت تقویت تشکل‌های دینی و مؤسسات قرآنی

پتانسیل موجود در عرصه فرهنگ دینی در استان بالا است

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام حسینی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز طی سخنانی با اشاره به پتانسیل موجود در عرصه فرهنگ دینی در استان و گستردگی فعالیت تشکل‌های مذهبی، همراهی نهادهای فرهنگی را برای تجمیع برنامه‌ها و هم‌افزایی در این حوزه حائز اهمیت عنوان کرد.

وی گفت: با پای کار آوردن نهادهای مردمی در فعالیت‌های فرهنگی و دینی می‌توان به نتایج مطلوب‌تری دست یافت.

وی اظهار امیدواری کرد تا اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگ استان رقم بخورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 929725

مهمترین اخبار ایران و جهان: