نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1403 - 10:20

نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة گفت: نخستین سوگواره با موضوع انعکاس شکوه پیراهن معظّم سیدالشهدا علیه السلام در آینه هنر، علم و ادب و با شعار عطر ظهور در "سوگواره بین المللی سفینة النجاه" برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،داود منافی پور گفت: نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع "پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام " و با هدف تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات‌بخش در کربلا و در راستای نیاز کنونی شیعه در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، برگزار می‌شود.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة افزود: این سوگواره در بخش های ادبی و هنری شعر(کهن و نو)، نوحه، ترانه، داستان، داستان کوتاه و داستانک، هنرهای نمایشی شامل نقایی، پرده خوانی، تعزیه، تئاتر تک نفره، موسیقی، قطعه با کلام و بی‌کلام برگزار خواهد شد.

منافی پور با اشاره به سایر بخش های این سوگواره گفت: در این سوگواره پذیرای آثار هنرمندان در عرصه های پادکست و سرود، پوستر، تایپوگرافی و کتیبه و پرچم نیز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: هنرمندان عزیز حسینی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پیراهن معظم سید الشهدا(علیه السلام) به نشانی www.atigh.org مراجعه کنند.

وی یادآور شد: مهلت ارسال آثار تا شب اول محرم سال جاری 1403 هجری شمسی و اختتامیه سوگواره نیز در 12 محرم امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/282

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1709125

مهمترین اخبار ایران و جهان: