نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 16:34

دیدار رئیس مجلس ملی تاجیکستان با سفیر قطر در «دوشنبه»

در دیدار رئیس مجلس ملی تاجیکستان با سفیر قطر در «دوشنبه» مسائل مختلف همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رستم امامعلی»، رئیس مجلس ملی تاجیکستان با «مبارک بن عبدالرحمان النصر»، سفیر قطر در این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس مجلس ملی تاجیکستان در ابتدای این دیدار که به درخواست طرف قطر صورت گرفت  انتصاب سفیر این کشور در تاجیکستان را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

دو طرف در این دیدار ضمن ابراز رضایت از سطح کنونی روابط بین تاجیکستان و قطر در قالب‌های دوجانبه و چندجانبه با تاکید اظهار داشتند که در نتیجه گفت‌وگوی‌های سیاسی در سطوح بالا، روابط مثمر ثمر به طور منظم در حال توسعه بوده و پایه حقوقی روابط بین دو کشور دوست تقویت می‌شود.

طی این دیدار همچنین در مورد وضعیت روابط در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و بشردوستانه از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری، گسترش ساختار تجارت دوجانبه و جذب بیشتر سرمایه‌گذاران قطری در بخش‌های مختلف اقتصاد تاجیکستان تبادل نظر کردند.

رئیس مجلس ملی تاجیکستان از قطر برای میزبانی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا 2023 در سطح بالا و همچنین استقبال صمیمانه و ایجاد شرایط مطلوب برای تیم ملی فوتبال کشورش تشکر کرد.

در جریان این دیدار همچنین در خصوص وضعیت سیاسی در منطقه و جهان، همکاری دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667269

مهمترین اخبار ایران و جهان: