نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 20:04

تعلیق حساب استارت‌آپی که از «چت‌جی‌پی‌تی» برای انتخابات آمریکا بهره می‌برد

شرکت «اپن‌ای‌آی» حساب استارت‌آپ «دلفی» که با پشتیبانی «چت‌جی‌پی‌تی» رباتی را از روی یکی از نامزدهای انتخاباتی آمریکا ساخته تعلیق کرد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن پست، شرکت هوش مصنوعی اپن ای آی توسعه رباتی را که شبیه به «دین فیلیپس» نماینده دموکرات ریاست جمهوری آمریکا است ممنوع کرد.

این ربات که Dean.Bot نام داشت می‌توانست از طریق یک وب‌سایت با رای‌دهندگان در زمان واقعی مکالمه کند. این ربات در ابتدا برای سلب مسئولیت توضیح می داد که این یک ابزار هوش مصنوعی است و دین فیلیپس واقعی نیست.

این ربات از نرم افزار مکالمه چت جی پی تی پشتیبانی می کرد که این شرکت در اختیار توسعه دهندگان خارجی قرار داده است.

یک استارت آپ به نام دلفی این ربات را ساخته و اکنون شرکت اپن ای آی حساب دلفی را تعلیق و اشاره کرد که قوانین شرکت استفاده از فناوری آن را در مبارزات سیاسی ممنوع می کند. دلفی Dean.Bot را پس از تعلیق حساب حذف کرد.

لیندزی هلد، سخنگوی شرکت سازنده چت جی پی تی در بیانیه‌ای گفت: «هر کسی که با ابزارهای ما چیزی می‌سازد باید از سیاست‌های استفاده ما پیروی کند. ما اخیراً یک حساب توسعه‌دهنده را حذف کردیم که آگاهانه خط‌مشی‌های استفاده از API ما را نقض و یا جعل هویت یک فرد را بدون رضایت انجام می‌داد.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646225

مهمترین اخبار ایران و جهان: