نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 08:27

آغاز ثبت شکایت داوطلبان احراز صلاحیت نشده انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: داوطلبان احراز صلاحیت نشده انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز به مدت سه روز نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند.

علی شعبانی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ضمن اشاره به اینکه فرایند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان با استناد به ماده ۶۳ پس از ۵۰ روز در هیأت نظارت استان پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت مبنی بر تأیید و عدم تأیید و احراز داوطلبان انجام شد، ادامه داد: ۲۱۹ نفر(معادل ۴۴.۶ درصد) از ۴۹۰ داوطلب ثبت‌نام شده برای انتخابات مجلس تأیید صلاحیت، ۲۵۱ نفر معادل ۵۱.۳ درصد عدم تأیید و عدم احراز صلاحیت و تعداد ۲۰ نفر معادل ۴ درصد شرایط حضور را نداشته و ردصلاحیت شدند.

وی ادامه داد: از صبح روز جمعه(۱۵ دی‌ماه) از سوی هیأت مرکزی بر انتخابات تأیید و احراز نشدن صلاحیت به صورت پیامک به داوطلبان ابلاغ شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: داوطلبان احراز صلاحیت نشده می‌توانند از امروز (یکشنبه ۱۷ دی‌ماه) به مدت سه روز با مراجعه به سامانه به صورت غیرحضوری، شکوائیه خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان طی مدت ۳۰ روز به شکوائیه داوطلبان معترض رسیدگی خواهد کرد.

شعبانی خطاب به داوطلبان تأیید صلاحیت شده، گفت: تأیید شدن به منظور آغاز رقابت‌ها است، مراقب رفتارهای رقابتی خود باشید چون از سوی شورای نگهبان بررسی و رصدها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از سوم تا نهم اسفندماه زمان مجاز برای تبلیغات کاندیدا است، گفت: به هیچ عنوان الان تبلیغات آزاد نیست.

شعبانی، از تشکیل هیأت بررسی نظارت بر تبلیغات در استان خبر داد و گفت: کمیته نظارت بر تبلیغات تمامی رفتارهای تبلیغاتی از سوی کاندیدا را بررسی خواهد کرد.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه برگزار می‌شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629025

مهمترین اخبار ایران و جهان: