نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 00:31

سردار جعفری: جمهوری اسلامی به همه آزادی خواهان جهان قدرت داد

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم که نام امام از محافل شهدا فراموش شود، گفت: جمهوری اسلامی به تمامی مسلمانان و آزادی خواهان در جهان قدرت داد و ثابت کرد که می‌توان در مقابل ظلم و ظالمان ایستادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار سرتیپ فتح الله جعفری مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم چهارمین سالگرد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای رشت با تشکر از حضور پرشور مردم و خانواده شهدا و اشاره به شهید ابومهدی اظهار کرد: ابومهدی جوانی رشید، مومن و متعهد بود که پس از تشکیل سپاه بدر، بعد از صدام، به همراه چند نفر از فرماندهان عراقی، با تشکیل حشدالشعبی امنیت را در عراق برقرار کردند. 

وی با اشاره به حضور پررنگ شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه جنگ تحمیلی گفت: در ابتدای جنگ، همان ۴ ماه اول دفاع مقدس، به دلیل کمبود امکانات جنگی، با ناکامی مواجه شدیم و نتوانستیم عراق را از کشور بیرون کنیم ولی رفته رفته رزمندگان ایران به ساماندهی رسیدند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه القای ناامیدی از طرف بنی صدر، رنج و درد فرماندهان را در جبهه‌ها بیشتر می‌کرد، افزود: بنی صدر تاکید داشت که ما توان مقابله با رژیم اشغالگر بعثی را نداریم و باید با آن‌ها سر میز مذاکره بنشینیم و تسلیم خواسته‌های آن‌ها باشیم. 

جعفری با بیان این یاس و ناامیدی در ماه‌های اول جنگ در بین نیرو‌های رزمنده و نظامی ایران در مقابل ارتش عراق وجود وجود داشت، تصریح کرد: فرماندهان در دوران جنگ به فرمان امام تصمیم گرفتند تا مبنای اداره جنگ را ایمان محوری قرار دهند که توانستند با تقویت روحیه معنوی، ایمان و اخلاص در رزمندگان، حتی با حداقل امکانات، روحیه شکست ناپذیری را در میدان جنگ، به وجود بیاورند. 

وی با اشاره به ایمان محوری در مبنای اداره جنگ تحمیلی بیان کرد: تفکر ایمان محوری، سپاه پاسداران را گسترش داد، با تقویت ایمان، نیروهای مردمی پای کار آمدند و قرار شد رزمندگان شبانه بجنگند، سیاست عملیات را طوری طراحی کنند که اسیر بگیرند تا از ابزار جنگی آن‌ها استفاده کنند و خودشان را تجهیز شوند و از کشتار پرهیز کنند. 

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برای قوی‌تر شدن نیروهای نظامی قرار شد فرماندهان آموزشی هم وارد میدان جنگ شوند، گفت: در ۱۹ فروردین سال ۶۰ تصمیم گرفته شد تا فرماندهان و مربیان با حضور در میدان جنگ، به صورت تخصصی با ابزار و روش جنگی دشمن آشنا شوند تا برای آموزش نیروها، به اندازه کافی آگاهی لازم را داشته باشند که از شهر رشت شهید میثم بیگلو از فرماندهان به نام گیلانی به جبهه اعزام شد. 

جعفری با یادآوری خاطرات عملیات طریق القدس افزود: در عملیات طریق القدس چهل گردان آماده نبرد شد که هر کدام یک فرمانده داشت، فرمانده یکی از گردان‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در همان شب اول عملیات مجروح شد. 

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در عملیات والفجر ۸ بسیار خوش درخشید، گفت: پس از ۷۵ روز جنگ سخت، رزمندگان ما پیروز شدند که بارقه امیدی در دل همه ملت ایجاد شد.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره بر اینکه بعداز جنگ، قرارگاه قدس در منطقه شرق کشور تشکیل شد، بیان کرد: در سال ۸۶ سردار رحیم صفوی، حاج قاسم سلیمانی را به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه معرفی کرد که این شهید در طول فعالیت خود اقدامات بزرگی را انجام داد‌.

جعفری با اشاره به اخلاق نیکوی حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی همیشه در جمع دوستان و سخنرانی در بین نیروها می‌گفت که با ۲ ابزار اخلاص و دیگری توکل بر خدا کارش را آغاز کرد و همواره در همه کارهای خود، خدا را در نظر داشت.

فرمانده دوران جنگ تحمیلی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم که نام امام از محافل شهدا فراموش شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی به تمامی مسلمانان و آزادی خواهان در جهان قدرت داد و ثابت کرد که می‌توان در مقابل ظلم و ظالمان ایستادگی کرد، این سخن امام راحل بود که می‌فرمود از مرگ نهراسید و به تکلیف خود عمل کنید و با شجاعت به سمت دشمن بروید و هیمنه دشمنان را بشکنید و باور داشته باشید که خدا یاری‌گر مظلومان است و ما امروز در غزه شاهد این تفکر امام خمینی (ره) هستیم. 

وی با بیان اینکه روحیه معنوی حاج قاسم قوت قلب نیروهای عراق و لبنان و سوریه بود، گفت: اخلاص و تواضع در برخورد با رزمندگان در میدان نبرد، مرهمی بر دل نیروهای جوان بود که انگیزه و امید را در دل آن‌ها تقویت می‌کرد، همین‌ها باعث شد تا امروز به جهانیان نشان داده شد که شکست ناپذیری رژیم غاصب حقیقت ندارد و رژیم صهیونیستی، نابود شدنی است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628969

مهمترین اخبار ایران و جهان: