نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 13:46

گسترش همکاری‌های ترکمنستان و ترکیه در حوزه صنایع دفاعی

رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان در دیدار با رؤسای برخی شرکت‌های فعال در زمینه نظامی و دفاعی ترکیه توسعه همه جانبه و تقویت روابط راهبردی و بلندمدت با «آنکارا» را یکی از مسیرهای کلیدی استراتژی سیاست خارجی کشورش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان با «هالوک بایراکتار» رئیس شرکت بایکار مکینا و «فوات تاسیالی» رئیس هیات مدیره شرکت BMC ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بردی‌محمداف در جریان این دیدار اظهار داشت: توسعه همه جانبه و تقویت راهبردی و بلندمدت روابط با ترکیه یکی از مسیرهای کلیدی استراتژی سیاست خارجی ترکمنستان است.

به گفته وی، دو کشور را گره‌های دوستی و برادری به هم پیوند می‌دهد که مبنای محکمی برای گسترش بیشتر گفت‌وگوهای دولتی است.

به گفته بردی‌محمداف، در حال حاضر، همکاری ترکمنستان و ترکیه در حال به دست آوردن محتوای کیفی جدید است.

در این دیدار در مورد امکان توسعه بیشتر روابط متقابل در حوزه دفاعی تبادل نظر شد. در این راستا پیشنهادات شرکت ترکیه‌ای در حوزه صنایع دفاعی بررسی و توافقات مربوطه انجام شد.

تاجران ترکیه‌ای تاکید کردند عرضه نمونه‌های مدرن جدید محصولات باکیفیت و مورد تقاضای گسترده تولید شده توسط شرکت‌های تحت مدیریت آنها به ترکمنستان کمک شایانی به تقویت بیشتر روابط شریکی بین دو کشور خواهد کرد.

طرف ترکمن به نوبه خود خاطرنشان کرد که وضعیت حقوقی بی‌طرفی این کشور دو بار توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است. سیاست بی‌طرفی مثبت این کشور مبتنی بر روابط مسالمت آمیز، حسن همجواری، برادری و دوستی که مبنای آن را ابتکارات بین‌المللی «عشق آباد» که از تریبون عالی مجمع عمومی سازمان ملل بیان شده‌اند، تشکیل می‌دهد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618925

مهمترین اخبار ایران و جهان: