نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 08:38

4 هزار بیمه شده قالیبافی در گلستان داریم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در حال حاضر چهار هزار و 461 بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه قالیبافی در گلستان داریم که با احتساب افراد تحت تکفل آن‌ها، این رقم بالغ بر 9 هزار و 259 نفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، درویش علی حسن زاده شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: در 9 ماهه ابتدایی سالجاری تعداد 122 فقره کارت شناسایی قالیبافان در گلستان صادر و هزار و 756 کارت هم تمدید شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: در حال حاضر چهار هزار و 461 بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه قالیبافی هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آن‌ها، این رقم بالغ بر 9 هزار و 259 نفر در استان است.

به گفته وی، از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 218 مورد بازرسی مشترک توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تأمین اجتماعی استان از بافندگان جدیدی که از طریق تولیدکنندگان معرفی شده اند، انجام شده که از این تعداد 151 مورد تأیید قرار گرفته و قرارداد بیمه با ایشان انجام شده است.

حسن زاده گفت: به دلیل محدودیت سهمیه بیمه برای تحت پوشش قرار دادن قالیبافان، طرح شناسایی و جایگزین کردن بافندگان فعال با بافندگان غیرفعال طی سالهای اخیر آغاز شده و همزمان از همه تولیدکنندگان فرش استان هم خواسته شده واجدین شرایط و بافندگان تحت پوشش خود را برای انعقاد قرارداد بیمه، به اداره کل صمت اعلام کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد : در سال جاری سه هزار و 361 مورد بازرسی از قالیبافان بیمه شده استان با همکاری اداره کل بیمه تامین اجتماعی و ادارات شهرستانی این اداره کل انجام شده و موارد غیر فعال شناسایی شده اند.

وی گفت: در 9 ماهه ابتدایی سالجاری 29 هزار و 881 مترمربع فرش دستباف در استان تولید شده که از این میزان 840 مترمربع صادر شده است.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638125

مهمترین اخبار ایران و جهان: