نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 18:52

رکورد بی سابقه ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۹۱ هزارو ۴۵۹ قطعه جوجه ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان انجام شده و این یک رکورد بی سابقه در پرورش مرغ گوشتی در سیستان وبلوچستان محسوب می‌شود.

سید محمد رضا سیدحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: به منظور تأمین گوشت مرغ موردنیاز بازار با همت پرورش دهندگان مرغ ،از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۹۱ هزارو ۴۵۹ قطعه جوجه ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان انجام شده و این یک رکورد بی سابقه در پرورش مرغ گوشتی در سیستان وبلوچستان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: با این میزان جوجه ریزی افزون بر ۳۳هزار و ۸۱۵ تن گوشت مرغ در استان سیستان وبلوچستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی با اشاره به استمرار جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان گفت:میزان جوجه ریزی دی ماه سالجاری را ۲میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۳۵ قطعه اعلام و تصریح کرداین میزان جوجه ریزی ماهیانه نیز یک رکورد تاریخی برای مرغداری های سیستان وبلوچستان بشمار می‌رود.

سیدحسینی بیان کرد: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ و تخم مرغ،در حال حاضر ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه ای با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

این مسئول بیان کرد: اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای با ظرفیت جوجه ریزی ۸ میلیون قطعه در هر دوره ،در استان سیستان وبلوچستان مشغول تولید هستند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659425

مهمترین اخبار ایران و جهان: