نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 08:47

آخرین وضعیت پروژه «شبکه توزیع آب روستای آتانک آبیک» پس از ۱۷ سال چشم انتظاری مردم

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک، آخرین وضعیت پروژه شبکه توزیع روستای آتانک که پس از ۱۷ سال وعده و چشم انتظاری مردم، در حال اجراست را تشریح کرد.

رضا کرمی زیارانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک به تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح شبکه توزیع آب شرب در روستای آتانک از توابع شهرستان آبیک پرداخت و اظهار کرد: اجرای شبکه این طرح تکمیل شده و حفاری چاه آب از محل خودیاری انجام و به اتمام رسیده که زمین و اعتبار هم برای احداث مخزن تخصیص داده شده و برای احداث مخزن در مرحله‌ی انتخاب پیمانکار هستیم و به محض اخذ پیمانکار، ساخت مخزن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به انجام تست آب دهی شبکه توزیع آب روستای آتانک افزود: انشاءالله طرح شبکه توزیع آب شرب این روستا سال آینده تکمیل می شود که برای ۱۲۰ خانوار کنتورگذاری اجرا خواهد شد.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک با اشاره به تکمیل شبکه آبرسانی حاجی آباد با یک میلیارد تومان اعتبار ادامه داد: شبکه آبرسانی روستای امرودک در قالب تعویض شبکه با یک میلیارد تومان اعتبار اجرا شده و پیگیر واگذاری انشعابات هستیم.

آسفالت جاده فالیزان با همکاری بسیج سازندگی

کرمی زیارانی به پروژه‌های حوزه راه سازی در برخی از روستاهای بخش مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: روکش و آسفالت جاده فالیزان با حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به طول ۲ کیلومتر از اتوبان به اتمام رسیده که مجری آن، بسیج سازندگی استان قزوین بود.البته حدود ۶۰۰ متر جدولگذاری با ۵۲۰ میلیون تومان اعتبار، توسط پیمانکار در این روستا در حال اجراست.

وی با اشاره به آسفالت بخشی از معابر روستای اصغرآباد در سال گذشته بیان کرد: مجددا حدود ۲۰۰۰ مترمربع از کوچه‌ها و معابر این روستا با حدود ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرا و تکمیل شده است.

این مسوول با بیان اینکه ۱۰۱۵ متر جدولگذاری در روستای تازه آباد در دستور کار قرار دارد، افزود: ادامه پروژه عمرانی سال گذشته شامل آسفالت از خیابان اصلی تا درب مسجد که بیشترین تردد اهالی است، اجرایی می‌شود.

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک از اجرای آسفالت پلیمری از مسیر پل اتوبان تا روستای یانس آباد به طول حدود ۴ کیلومتر و حذف چاله و چوله های موجود در این مسیر که گلایه مردم را به همراه داشت، خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا خرداد ماه سال آینده روکش و آسفالت این مسیر اجرایی شود.

کرمی زیارانی افزود: در روستای چناسک از محل خودیاری و مشارکت مردم ۲۲۰۰ مترمربع آسفالت با ۵۷۰ میلیون تومان اعتبار اجرا شده که یک کوچه به متراژ ۲۰۰ مترمربع افزوده شده و قرارداد برای اجرای آن هم منعقد شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ‌پروژه آسفالت روستای میان کوه اجرا شده که سنگفرش بخشی از بستر رودخانه روستا از سوی بنیاد مسکن با ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار در حال اجرا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631525

مهمترین اخبار ایران و جهان: