نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 12:41

مهمانی لاله‌ها در 90 گلزار شهدای قم برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان قم گفت: هم‌زمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم مهمانی لاله‌ها در 90 گلزار شهدا و یادمان شهری و روستایی استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حسن هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: نیم‌قرن از انقلاب اسلامی می‌گذرد و این انقلاب با پایداری و بصیرت ملت تحت ولایت‌فقیه با حفظ روحیه ایثارگری و مقاومت باعث خواری و زبونی دشمنان و تضعیف نظام سلطه و امیدواری نیروهای مقاومت و ایستادگی ملت‌های آزاده در برابر دشمنان اسلام و انسانیت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان قم افزود: کمیته ایثارگران با حضور ۲۰ دستگاه اجرایی و  نیروی نظامی و انتظامی هرسال هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، دهه فجر و روز شهید برنامه‌های متنوعی را با محوریت حفظ یاد و راه شهدا و تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار شهادت برگزار می‌کند.

وی مهمانی لاله‌ها را از محوری‌ترین برنامه‌های این کمیته عنوان کرد و گفت: امسال این مراسم با حضور نیروهای انتظامی در گلزار شیخان و سوم خرداد، پادگان شهید فراشاهی در گلزار امامزاده ابراهیم، پدافند هوایی حضرت معصومه در بهشت معصومه (س)،  قرارگاه عملیاتی علی بن ابیطالب (ع) در آرامستان بقیع، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در یادمان شهدای گمنام و بخشداری‌ها و جهاد کشاورزی در گلزارهای شهدای روستایی برگزار می‌شود.

هنرمند با بیان این که در مجموع 90 گلزار شهدا و یادمان شهری و روستایی استان قم میزبان مهمانی لاله‌ها هستند، ادامه داد: اجرای برنامه زنگ ایثار در مدارس و مراکز آموزشی و گلزارهای شهدا هم‌زمان با ۱۲ بهمن در نخستین روز از دهه فجر، نصب تصاویر و گلباران محل یادمان شهدای انقلاب، برگزاری یادواره شهدای انقلاب، نصب تصاویر این شهدا در سطح شهر، یادبود شهدا در مدارس، دیدار با خانواده معظم شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی و تکریم دستگاه‌ها از خانواده شهدای تحت پوشش از برنامه‌های کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های این کمیته انجام تبلیغات میدانی امسال با شعار «جشن ملی مشارکت پرشور و آینده روشن» و برگزاری مسابقات ورزشی و تجلیل از قهرمانان ایثارگر  است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم مهمانی لاله‌ها 19 بهمن‌ماه هم‌زمان با سراسر کشور در گلزارهای شهری و روستایی قم برگزار می‌شود.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655569

مهمترین اخبار ایران و جهان: