نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 17:39

جانبازان نقص عضو ترکیبی و نابینا هم مشمول خودروی وارداتی 35 هزار یورویی شدند

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید خبر داد: جانبازان ۲ چشم نابینا و یا جانبازانی که نقص عضو ترکیبی دارند نیز در گروه جانبازان ویژه ۳۵ هزار یورویی برای دریافت خودروی وارداتی بدون سود بازرگانی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، طبق اعلام سایت ایثار، محدودیت انتقال خودرو و اصلاح آئین‌نامه اجرایی واردات خودرو بدون سود بازرگانی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، با پیشنهادات بنیاد شهید و امور ایثارگران تصویب شد.

میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره اصلاح آئین‌نامه واردات خودرو جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر گفت: ماده ۲۰ آئین‌نامه مذکور مبنی بر برداشتن محدودیت انتقال خودرو حذف و همچنین ماده ۱۷ آئین‌نامه، مبنی بر اینکه علاوه بر شرکت، شخص جانباز هم قادر به انجام عملیات واردات باشد، اصلاح شد. این موضوع امروز در هیئت وزیران طرح شده و به تصویب رسید.

اروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به شکایت جانبازان مبنی بر بالا بودن قیمت خودروهای وارداتی، سخن خود را این طور توضیح داد: اگر شرکتی بخواهد خودروها را برای جانبازان وارد کند، ۱۸ درصد بیشتر از قیمت ماشین از آن‌ها می‌گیرد که ۱۵ درصد آن بابت حق‌الزحمه و ۳ درصد دیگر بابت خدمات پس از فروش خودرو است؛ اما اگر خود جانباز این کار را انجام دهد، تنها لازم است ۳ درصدی که بابت خدمات پس از فروش دریافت می‌شود را پرداخت کند.

مصوبه هیأت وزیران پیش از این جانبازان ۷۰ درصدِ ۲ دست قطع، ۲ پا قطع و قطع نخاع را جانبازان ویژه محسوب کرده و مشمول دریافت خودروی ۳۵ هزار یورویی می‌دانست. سایر جانبازان ۷۰ درصد نیز مشمول دریافت خودروی ۳۰ هزار یورویی شده و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصدنیز تا سقف  ۲۵ هزار یورو امکان خرید خودروی وارداتی داشتند. اروز پیش از این در این باره گفته بود: «در کمیسیون تخصصی دولت بحثی هم درباره جانبازانی که هر ۲ چشم آن‌ها نابینا است، مطرح شد که این عزیزان هم به عنوان جانباز ویژه مشمول ۳۵ هزار یورو باشند. به محض مصوب شدن در هیأت وزیران به این دسته جانبازان اعلام خواهد شد.»

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید خبر داد: طبق گروه‌بندی جدید، جانبازان ۲ چشم نابینا و یا جانبازانی که نقص عضو ترکیبی دارند نیز در گروه جانبازان ویژه ۳۵ هزار یورویی قرار گرفتند.

او این موضوع را نیز برای خبرنگار فارس شرح داد و گفت: جانبازان ۲ چشم نابینا پیش از این جزو جانبازان ویژه نبودند و مشمول دریافت خودروی ۳۰ هزار یورویی می‌شدند. اما حالا آن‌ها نیز در دسته جانبازان ویژه قرار گرفتند. همچنین جانبازان ترکیبی یعنی مثلاً کسانی که یک چشمشان نابینا و یک پایشان قطع است یا کسانی که یک پا و یک دستشان قطع شده است هم در این گروه قرار گرفتند و می‌توانند تا سقف ۳۵ هزار یورو خودرو وارداتی دریافت کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656069

مهمترین اخبار ایران و جهان: