نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 16:31

بهره‌برداری از ۳ کلینیک کاربردی توانبخشی در جمعیت هلال احمر

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از بهره‌برداری سه کلینیک کاربردی توانبخشی جمعیت هلال احمر خبر داد.

پیمان نامدار؛ معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: کلینیک سلیکونی پروتز، ویلچر سرویس، adl و کلینیک روانشناسی در ایام دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به کلینیک سیلیکونی پروتز اضافه کرد: در این کلینیک برای افراد معلول که بخشی از اندام خود را از دست داده به منظور زیبایی و پوشش نقص اندام فرد، ساخته و جانمایی می‌شود؛ به طور مثال ساخت پروتزهای سیلیکونی برای چشم بخشی از فعالیت این کلینیک محسوب می‌شود.

نامدار در مورد بخش روانشناسی و adl گفت: در این بخش منزلی مجهز به تمامی امکانات برای سکونت یک فرد معلول طراحی و در یک بازه زمانی مشخص سعی می‌شود فرد معلول بتواند ضمن سازگاری با محیط زندگی خود امور روزمره خودش را با کمک و آموزش کارشناسان انجام دهد.

وی با اشاره به افتتاح کلینیک روانشناسی شناسی گفت:کلینیک مشاوره روانشناسی برای عموم مردم و امدادگران و پرسنل جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمت است.

نامدار با اشاره به بخش ویلچر سرویس تاکید کرد: این بخش برای نخستین‌بار در کشور با هدف مناسب‌سازی ویلچر معلولان مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار خواهد گرفت.

معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ویلچر سرویس، بخش بسیار مهمی است که توسط کارشناسان حوزه توانبخشی جمعیت هلال احمر و طی آموزش‌های بین‌المللی راه‌اندازی تا ویلچر معلولان مطابق با استاندارهای لازم مناسب‌سازی شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1641225

مهمترین اخبار ایران و جهان: