نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 13:14

واکنش گروه مسلمان آمریکایی به اظهارات نانسی‌پلوسی درباره غزه

یک گروه مسلمان آمریکایی اظهارات پلوسی مبنی بر اینکه معترضان حامی آتش‌بس در غزه از سیاست‌های رئیس‌جمهور روسیه در این رابطه پیروی می‌کنند را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک گروه مسلمان آمریکایی از «نانسی پلوسی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا پس از ادعاهایش مبنی بر اینکه معترضان آمریکایی در جریان درخواست برای برقراری آتش‌بس در غزه مواضع پوتین را در مورد این جنگ دنبال می‌کنند،  انتقاد کرده و ادعاهای وی را محکوم کردند.

به گزارش «رویترز» پلوسی بدون ارائه هیچ مدرک مستند و شواهدی عنوان کرده که ممکن است برخی از معترضان خواستار آتش‌بس در غزه با روسیه در ارتباط باشند و بابت رسیدگی به این موضوع از ‌اف‌بی‌آی‌ خواسته تا تحقیقات لازم را در این رابطه انجام دهد.

اظهارات پلوسی از سوی شورای روابط آمریکایی-اسلامی به مثابه «ادعاهای نفرت پراکنانه» توصیف شده است . این گروه عنوان کرده‌اند که حرف‌های وی به دنبال غیرانسانی جلوه دادن مردم فلسطین ‌است.

پلوسی ادعاهای مطرح شده را در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان عنوان کرد. پس از اینکه از وی پرسیده شد که آیا مخالفت با سیاست‌ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جنگ غزه می‌تواند در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر آمریکا به دموکرات‌ها آسیب بزند.

پلوسی در پاسخ به این سوال گفت: اشتباه نکنید، اینکه معترضان خواستار برقراری آتش‌بس هستند، پیام آقای پوتین است. این درخواست معترضان به طور مستقیم با آنچه که وی دوست دارد، کاملا در ارتباط است. برخی از منابع مالی باید مورد بررسی قرار بگیرد و من از اف‌بی‌آی خواسته‌ام تا در این رابطه تحقیقات لازم را انجام دهد.

پلوسی عنوان کرده است که برخی از این اعتراضات خودجوش و کاملا صادقانه بوده اما برخی دیگر از آنها فقط به روسیه مربوط می شود. این اولین باری است که یک قانون‌گذار برجسته آمریکایی، رئیس جمهور روسیه را به حمایت از معترضان آمریکایی که خواستار برقراری آتش‌بس در غزه هستند، متهم می‌کند.

ادعای نانسی پلوسی در حالی مطرح می‌شود که اعتراضات خواهان برقراری آتش‌بس در غزه در سراسر آمریکا از جمله در نزدیکی‌ فرودگاه‌ها، پل‌های اصلی نیویورک و لس‌آنجلس، بیرون کاخ سفید برگزاری شده است و معترضان در چندین نوبت سخنرانی‌های انتخاباتی بایدن را به دلیل محکوم کردن سیاست‌هایش در غزه قطع کرده‌ و برهم زده‌اند.
پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653269

مهمترین اخبار ایران و جهان: