نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 20:38

پایش شبانه واحدهای صنعتی و اخطار برای 58 واحد در دشت یزد- اردکان

گشت پایش زیست محیطی واحد‌های صنعتی شهرستان اردکان با حضور مسئولان استان و شهرستان اردکان در قالب گشت‌هایی صورت گرفت و تاکنون برای 58 واحد آلاینده در دشت یزد- اردکان اخطار صادر شد.

محمدجواد ابوالحسینی، معاون امور عمرانی استاندار یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پایش زیست محیطی ۹۵ واحدصنعتی اردکان با حضور مسئولان استان یزد صورت گرفت که از این تعداد به ۵٨ واحد توسط اداره محیط زیست استان اخطار داده و هفت مورد تعطیلی موقت هم اعلام شد.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنعتی در  دشت یزد -اردکان، افزود: در این گشت ها، واحد‌هایی که از نظر تولید و ایجاد آلایندگی در سطح قابل قبولی نبودند مشمول اخطار و واحد‌هایی که میزان تولید آلودگی شان از حد مجاز بسیار فراتر بود طی تصمیمات فنی و حقوقی‌  مشمول تعطیلی‌های موقت یا پلمب اعلام می‌شوند. 

معاون استاندار یزد با تأکید بر این‌که این بازدید‌ها منحصر به یک شب نیست، گفت: طی ۴۵ روز اخیر این بازدید‌ها در دشت یزد -اردکان جاری بوده است.

ابوالحسینی با اشاره به این اصل که بحث تولید به عنوان یک محور مهم مد نظر است، تصریح کرد: در کنار الزام رعایت مسائل زیست محیطی و اینکه سلامت مردم در اولویت قراردارد، بحث تولید به عنوان یک اصل مهم مورد پیگیری است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بازدید‌ها کماکان ادامه خواهد داشت. امیدواریم به کمک دادستانی و همکاری‌ای که در سطح شهرستان‌ها هست و با کمک فرمانداری‌ها و با استفاده از ضوابط قانونی‌ای که در زمینه هوای پاک وجود دارد بتوانیم شرایط آلودگی را بهبود ببخشیم.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622325

مهمترین اخبار ایران و جهان: