نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 19:56

اجرای طرح قرآنی کرسی تلاوت در شهرستان باشت

مسؤول اداره تبلیغات اسلامی باشت گفت: طرح قرآنی کرسی تلاوت در شهرستان باشت برگزار می‌شود.

حجت‌‌الاسلام محمود اندیشه در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار کرد: طرح قرآنی کرسی تلاوت به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت و با حمایت سازمان تبلیغات استان کهگیلویه و بویراحمد و دار‌القرآن کریم در شهرستان باشت برگزار می‌شود.

مسؤول اداره تبلیغات شهرستان باشت با بیان این‌که توسعه و ترویج انس با قرآن کریم و نهادینه ساختن فرهنگ قرآن‌خوانی و آموزش صحیح آن به عموم افراد به خصوص در میان نسل‌های جوان و نوجوان در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت است، افزود: طرح کرسی تلاوت در سطح مساجد شهرستان باشت به صورت مستمر به شکل هفته‌ای و تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

وی انس با قرآن کریم، آشنایی مخاطبین با معارف ناب و اصیل اسلام و قرآن، بیان مسائل اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، دینی، مذهبی و فرهنگی از دیدگاه قرآن کریم و الگو قرار دادن قرآن کریم جهت بهتر‌آموزی راه و مهارت‌های زندگی را از عمده‌ترین اهداف این نهاد بر اجرای طرح کرسی تلاوت در مساجد باشت برشمرد.

این مسئول ادامه داد: برگزاری چنین برنامه‌هایی در سطح شهرستان ضمن ایجاد فضای معنوی بیشتر و افزایش روحیه معنوی افراد باعث بالا رفتن سطح اطلاعات دینی، مذهبی و معنویات در جامعه خواهد شد.

به گفته وی برنامه‌های کرسی تلاوت در مساجد پس از اقامه نماز مغرب و عشا توسط امام جماعت مسجد صورت می‌پذیرد به‌گونه‌ای که روحانیت برجسته شهرستانی، کارشناسان قرآنی شهرستانی و یا امامت جماعت مسجد به قرائت قرآن و تفسیر آن به صورت موضوعی و سوره‌های خاص می‌پردازد.

حجت‌الاسلام اندیشه اذعان داشت: این برنامه در توسعه و ترویج فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم، معطر کردن فضای قرآنی شهرستان به عطر تلاوت و صوت قرآن کریم، به منظور ایجاد انس عمومی با قرآن و ترویج هنر قرائت قرآن اهمیت والا و ویژه‌ای دارد.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636525

مهمترین اخبار ایران و جهان: