نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 01:51

رسانه‌ها صاحبان قدرت هستند

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمونین (ع) ایلام گفت: رسانه دارای قدرتی خاص در جامعه و سازنده افکار عمومی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قدرت‌الله کریمیان جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در نشست با شورای سیاست‌گذاری جشنواره ابوذر گفت: رسانه‌ها صاحبان قدرت هستند چراکه سازنده افکار عمومی هستند.

وی افزود: افکار عمومی نیرویی است که بدون گنج و قدرت برای حاکمان تعیین تکلیف می‌کنند و رسانه‌ها کسانی هستند که این افکار عمومی را می‌سازند لذا دارای قدرتی خاص در جامعه هستند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، ادامه داد: رسانه‌ها بر فرهنگ جامعه مؤثر هستند و معاندین نیز از طریق رسانه علاوه بر سایر اهدافشان دنبال تغییر سبک زندگی مردم هستند.

کریمیان خاطرنشان کرد: حتی اطلاع‌رسانی ساده و حتی اخبار حوادث نیز در طول زمان بر چگونگی ساختن افکار عمومی موثر هستند.

وی به جریان بمباران اطلاعاتی جهانی اشاره و گفت: رسانه چه با هدف و چه بی هدف بر افکار عمومی و همه عرصه‌های اجتماع اثر می‌گذارد و صاحب قدرت است.

وی تصریح کرد: رسانه موفق باید اهل فن باشد و بداند که چه موقع حرف بزند و باید اشراف اطلاعاتی داشته و به تمام زوایای موضوع احاطه داشته باشد و از یک زاویه به موضوع نگاه نکند.

وی افزود: باید تراز سواد رسانه‌ای یک خبرنگار بیشتر از جامعه باشد تا در فرآیند بمباران اطلاعاتی در جریان‌های رسانه‌ای غالب، حل نشود و بتواند افکار عمومی جامعه را هدایت کند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام توصیه کرد: رسانه‌ها ارتباط خود را با کتاب قطع نکنند و کنکاش عمیق در مسائل تنها در کتاب به دست می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: رسانه باید مداری برای خود تعریف کند که نگاه و چهارچوب نظری خاص خود را داشته باشد و ترسیم این چشم‌انداز برای خواننده مهم است و باعث ارزش کار خبرنگاری می‌شود. 

کریمیان گفت: تولید محتوای رسانه باید به هنگام و اندازه باشد و در زمانی که انقلاب در بزنگاه‌ها نیاز دارد باید به میزانی که لازم است به میدان آمده و روایت اول را منتشر کنند.

وی در پایان متذکر شد: اخلاق را نباید فدای کار رسانه‌ای کرد، یک رسانه موفق یک مردم‌شناس موفق هم باید باشد و اگر نتواند مردم و مسائل آن‌ها را بشناسد، نخواهد توانست برای حل مشکلات آن‌ها اقدام موثری داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634725

مهمترین اخبار ایران و جهان: