نیوز سیتی!
25 بهمن 1402 - 12:28

رسانه‌های صهیونیستی: نصرالله هیئت‌های غربی و آمریکایی را مسخره می‌کند/ شهرک‌نشینان خواب برگشت به مناطق شمالی را هم نمی‌بینند

رسانه‌های عبری سخنان دیروز دبیرکل حزب‌الله را شدیداللحن ترین سخنرانی وی طی یک دوره طولانی توصیف و اعلام کردند نصرالله هیئت‌های غربی و آمریکایی که برای متوقف کردن جبهه جنوب به لبنان می‌روند را مسخره می‌کند و وضعیت مناطق شمالی برای اسرائیل شرم‌آور است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های صهیونیستی دیروز هم همانند گذشته به دقت سخنرانی سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله را زیر نظر داشتند و لحن تند سید نصرالله در هشدارهای او خطاب به اشغالگران، به شدت مورد توجه رسانه‌ها و محافل اسرائیلی قرار گرفت.

شدیداللحن ترین سخنرانی سید نصرالله در یک دوره طولانی

سخنرانی دیروز سید حسن نصرالله به مناسبت روز جانباز، با تحلیل‌های زیادی در رسانه‌های عبری همراه بود و این رسانه‌ها بخش‌هایی از صحبت‌های دبیر کل حزب‌الله را برجسته کرده و آن را شدیداللحن ترین سخنرانی سید نصرالله در یک دوره طولانی توصیف کردند.

«ایهود یعری» تحلیلگر امور عربی در شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه به پاسخ سید حسن نصرالله به تهدیدات یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر علیه لبنان مبنی بر جداسازی دو مقوله آتش‌بس درغزه با تحولات شمال فلسطین اشغالی اشاره کرد؛ جایی که دبیر کل حزب‌الله گفت: اگر اشغالگران به دنبال گسترش جنگ و اجرای تهدیدات خود باشند صدهزار شهرک‌نشین صهیونیست که از شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند هرگز به این شهرک‌ها برنمی‌گردند و این بار به جای صد هزار نفر، 2 میلیون آواره روی دست رژیم صهیونیستی می‌ماند.

این تحلیلگر صهیونیست افزود، این تهدید نصرالله به معنای خالی شدن کامل مناطق شمالی حیفاست.

نصرالله هیئت‌های غربی و آمریکایی را مسخره می‌کند

وی به اعتماد به نفس بالای دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی روز گذشته او اشاره و تاکید کرد که نصرالله با کنایه گفت که انتقال رود لیتانی به نوار مرزی آسان‌تر از انتقال حزب‌الله به شمال رود لیتانی است.

این کارشناس اسرائیلی در ادامه به صحبت‌های سید حسن نصرالله درباره سفرهای هیئت‌های غربی به لبنان با هدف متوقف کردن جبهه جنوب علیه اسرائیل اشاره کرد، به ویژه این جمله دبیر کل حزب‌الله که گفت: «آنها آمدند تا ما را بترسانند اما ما هرگز نمی‌ترسیم. اسرائیل جرات حمله به بیروت را ندارد و نمی‌تواند عملیات‌های خود را از یک محدوده معین خارج کند و گسترش دهد».

ایهود یعری اظهار داشت، درواقع نصرالله فرستادگانی که به بیروت رفته بودند از جمله «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکایی و سایر هیئت‌ها را مسخره می‌کند و به آنها می‌خندد.

«روعی کایس» تحلیلگر امور عربی در شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود سخنان سید حسن نصرالله را مورد ارزیابی قرار داده و تاکید کرد، این سخنرانی نصرالله بعد از آن انجام شد که فرانسه پیشنهادی برای حل و فصل وضعیت جنوب لبنان با عقب‌نشینی نیروهای یگان رضوان حزب‌الله به میزان 10 کیلومتر و استقرار 15 هزار نیروی ارتش لبنان و آتش‌بس چند مرحله‌ای در مرزها ارائه داده بود.

وی افزود، اما این سخنان نصرالله همچون آب یخی بر سر تمامی این پیشنهادات بود و او تاکید کرد تا زمانی که جنگ علیه غزه ادامه داشته باشد، جبهه جنوب لبنان هم فعال می‌ماند و متوقف نخواهد شد.

«روعی شارون» دیگر تحلیلگر نظامی شبکه کان رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود در این زمینه گفت که وضعیت ما در منطقه شمالی واقعا برای اسرائیل شرم‌آور است. ساکنان این مناطق نمی‌توانند حتی در خواب هم ببینند که به خانه هایشان برگشته‌اند؛ زیرا ما به هیچ توافقی نزدیک نشده‌ایم.

دبیر کل حزب‌الله دیروز در بخشی از سخنان خود در واکنش به تهدیدات وزیر جنگ رژیم اشغالگر درباره حمله به لبنان گفت: اگر نمی‌خواهید جنگ را متوقف کنید بفرمایید خوش آمدید منتظرتان هستیم. زمانی که تجاوزات اشغالگران علیه غزه متوقف شد ما هم عملیات‌هایمان در جنوب را متوقف می‌کنیم و به معادلاتی که برقرار بود برمی‌گردیم اما اگر دشمن بخواهد تهدیداتش علیه ما را اجرا کند بداند صدهزار نفر (شهرک‌نشینان صهیونیست) که از شمال فلسطین اشغالی فرار کرده‌اند هرگز به این منطقه برنخواهند گشت. هرکسی که ما را تهدید به گسترش جنگ می‌کند بداند اگر جنگ گسترش پیدا کند ما هم متناسب با آن عمل می‌کنیم و عملیات‌هایمان را گسترش می‌دهیم. ما همه تحولات را دنبال می‌کنیم و همه احتمالات باز است. ما در عین حال که در جنوب لبنان با دشمن می‌جنگیم چشممان به غزه است و زمانی که تجاوزات به غزه متوقف شد، عملیات‌های ما در جنوب هم متوقف می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر کسی تصور کند که ممکن است مقاومت احساس ترس کند بداند کاملا در اشتباه است. مقاومت امروز قاطع‌تر و مصمم‌تر از هر زمانی برای مقابله با دشمن در هر سطحی آماده است. وزیر جنگ رژیم اشغالگر بداند اگر جنگی علیه لبنان به راه بیاندازد 2 میلیون آواره روی دستش می‌ماند نه صد هزار نفر.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1670669

مهمترین اخبار ایران و جهان: