نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 14:39

شرکت ۹۳۱ هزار نفر در پویش سلامت همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از شرکت ۹۳۱ هزار نفر در پویش سلامت خبر داد و گفت: استان همدان توانست رتبه نخست شناسایی افراد مبتلا به دیابت و پیش ‌دیابت را در کشور کسب کند.

فاطمه ترکمان اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: سال گذشته حوادث قلبی ـ عروقی نخستین علت مرگ و میر بود که منشأ آن در بسیاری از موارد می‌تواند مشکلات قند و فشارخون و ناشی از سبک زندگی اشتباه باشد.

 وی با اشاره به اینکه برگزاری پویش سلامت، غربالگری دیابت و فشار خون بالا  در راستای کنترل سلامتی افراد گفت: ۷۶۴ واحد بهداشتی در این پویش مشارکت داشتند و بیش از ۷۶ درصد جامعه هدف غربالگری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از ابتدای اجرای پویش کمیته‌های پنج‌گانه به موازات کارگروه‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها فعال شدند خاطرنشان کرد: درصد بالایی از اطلاعات ثبت شده در سامانه به منظور اجرای پویش سلامت، قطعی و صحیح است و برگ زرینی در اقدامات معاونت بهداشتی همدان بر جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه در پویش سلامت بیش از ۳ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات در استان هزینه شد خاطرنشان کرد: ۹۳۱ هزار نفر در این پویش شرکت کردند که تنها در حوزه پیش‌فشارخون، ۲۱۰ هزار نفر شناسایی شدند که افراد خود از این مشکل اطلاع نداشتند.

پایان پیام/89026/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650869

مهمترین اخبار ایران و جهان: