نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 08:33

شروع بارش‌های زمستانی از نخستین روزهای بهمن در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت‌: یک‌شنبه شب انتظار داریم به‌تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش‌ پراکنده در غرب استان باشیم‌.

احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: روز یک‌شنبه یکم بهمن ماه امسال جو نسبتا پایداری در استان حاکم است و هوایی صاف تا نیمه‌ابری خواهیم داشت.

وی افزود: یک‌شنبه شب با نفوذ و شکل‌گیری جریانات مرطوب و سرد شمالی انتظار داریم به‌تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش‌ پراکنده در غرب استان باشیم‌.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: از روز دوشنبه با تقویت جریانات شمالی انتظار داریم شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با کاهش دما، وزش باد و بارش‌های پراکنده باشیم.

اسدی بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با تقویت سامانه سرد و بارشی و ریزش هوای سرد علاوه بر تشدید بارندگی انتظار داریم کاهش محسوس دما را در استان شاهد باشیم که بارش در ارتفاعات به‌صورت برف و همراه با کاهش دید مه‌آلودگی خواهد بود.

وی با اعلام اینکه شدت بارش‌ها در نیمه غربی استان بیشتر است، هشدار داد: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی استان وجود دارد که تاکید بر توجه به داشتن تجهیزات زمستانی است.

معاون هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز پنج‌شنبه این سامانه از آسمان استان خارج می‌شود، افزود: در مجموع نیمه دوم هفته آینده هفته سردتر خواهد بود.

اسدی گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه و از فردا شب به‌تدریج مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644169

مهمترین اخبار ایران و جهان: