نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 00:20

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های البرز

کرج- مدیرکل هواشناسی البرز گفت: بارش باران و برف شدید، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها مورد انتظار است.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تقویت سامانه بارشی در استان البرز است.

وی بیان کرد: به دلیل ماهیت تندری و فعالیت محلی آن بارش باران و برف شدید، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها مورد انتظار است، همچنین در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی احتمال ریزش سنگ و بهمن، یخبندان، و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز ابری، مه‌آلود، همراه با بارش باران و برف و احتمال رعد و برق و تگرگ است، بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۶ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا صفر درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۷ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز نیمه‌ابری تا ابری، مه‌آلود، صبح بارش پراکنده، به تدریج کاهش ابر است.

بهاروند احمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۱- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۶ متر بر ثانیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1011525

مهمترین اخبار ایران و جهان: