نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 17:12

تشکیل گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر / در اجرای فریضتین قدرت و عقلانیت نیاز است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است، گفت: این گروه‌ها در ۱۸ عرصه از جمله سیاست و بصیرت، اقتصاد مقاومتی و خدمت‌رسانی، عفاف و حجاب، مدیریت و شبکه‌سازی و دیگر موارد در حال فعالیت هستند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی شجاع‌حیدری امروز در نشست خبری با بیان اینکه در قرآن کریم در ۳۶ جا به معروف و ۱۸جای دیگر به منکر اشاره شده است، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر نه سن تکلیف و نه سن تقویمی می‌شناسند بلکه همه انسان‌ها در رده‌های سنی مختلف می‌توانند تذکر دهند و امر به معروف و نهی از منکر در دین ما یک واجب الهی است.

 وی با اشاره به اینکه زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید در یک زمینه محبتی اجرا شود، عنوان کرد: اصل هشتم قانون اساسی کشور در مورد امر به معروف و نهی از منکر است و این اصل نشانه پایه بودن بحث امر معروف و نهی منکر در اعتقادات ما است.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان بیان داشت: سال ۱۳۹۴ در مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب رسیده و ابلاغ شده است. در این قانون آمده است: «مردم از حق دولت به خیر، نصیحت و ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند و در چارچوب شروع و قوانین می توانند نسبت به مقامات، مسؤولان، مدیران و کارکنان تمامی اجزای حاکمیت و قوای سه‌گانه  و... تذکر دهند.

شجاع‌حیدری با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است و این گروه‌ها از ستاد امر به معروف و نهی از منکر مجوز دریافت کرده‌اند، افزود: گروه‌های جهادی در ۱۸ عرصه از جمله سیاست و بصیرت، اقتصاد مقاومتی و خدمت‌رسانی، عفاف و حجاب، مدیریت و شبکه‌سازی، گردشگری تعالی‌بخش، آموزش علم و فناوری، طب سنتی، روانشناسی و مشاوره، محیط زیست، سلامت و بهداشت، هیئت‌ها و فعالیت‌های قرآنی و دیگر موارد در حال فعالیت هستند.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان تاکید کرد: ما در زمینه امر به معروف نهی از منکر به دو‌ مقدمه عقلانیت و‌ قدرت نیاز داریم و همه مجموعه‌ها، شورای امر به معروف نهی از منکر داریم که این شورا سه هدف را دنبال می‌کند، اولین هدف این است که مردم نسبت به آن دستگاه بدون ترس امر به معروف و نهی از منکر کنند، دوم اینکه کارکنان هر اداره بتوانند نسبت به همکاران خود به‌صورت دوستان امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند و سوم کارکنان به مسؤولان بالا دست خود تذکر دهند.

 شجاع‌حیدری عنوان کرد: بعد از تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط اتحادیه اروپا، ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم مورد تحریم قرار گرفته است زیرا این ستاد خاری در چشم دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم‌شان است.

وی تصریح کرد: در مقابل این تحریم‌ها دو وظیفه داریم، اینکه انسجام درونی خود را حفظ کنیم و در مقابل این موضوع حساس شویم و افرادی که تریبون دارند نسبت به این تحریم موضع‌گیری کنند که این مسأله خود موجب انسجام درونی می‌شود و همچنین باید حمایت از امر به معروف و نهی از منکر بیشتر شود.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1005525

مهمترین اخبار ایران و جهان: