نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 22:52

استعداد گردشگری در اردستان وجود دارد

اردستان-فرماندار شهرستان اردستان گفت: امسال در اردستان می‌خواهیم نوروز کمی‌متفاوت‌تر از سال‌های گذشته شود چراکه اصالت فرهنگی گردشگری در اردستان وجود دارد و باید به آن توجه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هادی احمدی‌طبا عصر دوشنبه در ستاد تسهیل خدمات سفر شهرستان، اظهار داشت: اصلی‌ترین موضوعی که در شهرستان اردستان می‌خواهیم داشته باشیم گردشگری است چرا که هم صنعت پاکی بوده و همچنین سرمایه خوبی را هم به همراه دارد و باعث رشد و پیشرفت زیرساخت‌ها می‌شود.

وی افزود: گردشگری برای اردستان علاوه بر مزایای خوب، معایبی هم دارد و اصلی ترین عیب آن این است که ما زیرساخت فرهنگی درستی در شهرستان نداریم یعنی به جای اینکه ما از حوزه فرهنگ بر روی گردشگر تأثیرگذار باشیم گردشگری بر روی فرهنگ ما تأثیر گذار است.

فرماندار اردستان ضمن تاکید بر داشتن یک برنامه مدون برای حوزه گردشگری، بیان کرد: ما هنوز تفسیر درستی از گردشگری در کشور نداریم و گردشگری صرفاً مالی است ولی گردشگری اساساً در اولویت اول اصالت فرهنگی است و در اولویت‌های بعدی بحث اقتصادی و مالی قرار دارد که خوشبختانه اصالت فرهنگی در اردستان وجود دارد اما باید به آن توجه کرد.

احمدی‌طبا ادامه داد: امسال در اردستان می‌خواهیم نوروز کمی‌متفاوت شود و دیدگاه ما این است که سه بازارچه در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد برای نوروز برپا شود همچنین از مجموعه باغ بانوان پردیسان بازدید انجام شده و این یک فضای مناسبی برای برگزاری نمایشگاه ویژه نوروز است که مورد بازدید مسافران هم قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از ایام نوروز یک نمایشگاه گردشگری در تهران برگزار می‌شود بنابراین ما هم باید سعی کنیم با همکاری یکدیگر جنبه‌ای از گردشگری شهرستان اردستان را در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم.

فرماندار اردستان تاکید کرد: گردشگری موضوعی نیست که تنها فرمانداری و میراث فرهنگی باید کار کنند بلکه تمام دستگاه‌های شهرستان باید همکاری داشته باشند، شهرداری‌ها در پیشانی کار قرار دارند.

احمدی‌طبا تصریح کرد: وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست و باید گردشگری اقتصادی راه بیاندازیم، می‌توانیم از ظرفیت بوم‌گردی ها استفاده کرده و تور کویر راه اندازی کنیم.

وی گفت: مردم باید شادی و نشاط داشته باشند، باید انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را به میدان آورد و از ظرفیت‌های آنان استفاده کرد و کارها اگر مردم نهاد باشد انجام خواهد شد.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: در زمینه گردشگری حوزه رسانه کار اساسی دارد که در این راستا مجموعه مستند "اردستان سرای من" در حال آماده سازی هستند و از همین ماه نیز قسمت‌های آن را در رسانه‌ها پخش خواهیم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 937125

مهمترین اخبار ایران و جهان: