نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 14:17

نشست خبری مسئولان MMA برگزار شد

نشست خبری اولین اولین دوره مسابقات سازمان امید روزهای رزمی امروز چهارشنبه با حضور مسئولان این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اولین دوره مسابقات سازمان MMA و سازمان امید روزهای رزمی onfc روز ۷ بهمن ماه در سالن افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار خواهد شد.

نشست خبری این رقابت ها امروز چهارشنبه ۵ بهمن ماه با حضور امید نوروزی رییس سازمان onfc و خرمی دبیر انجمن MMA فدراسیون انجمن ورزش های رزمی برگزار شد. 

 خرمی دبیر انجمن MMA فدراسیون انجمن ورزش های رزمی اظهار داشت: انجمن mma از حدود ۲ سال قبل مجوز فعالیت گرفت و در فدراسیون انجمن‌های‌ ورزش‌های‌ رزمی آغاز فعالیت کرد. این رشته رسمی و جهانی، اکنون قانونمند‌ است تا دیگر شاهد فعالیت‌های‌ زیر زمینی نباشیم.

وی در ادامه افزود: ساماندهی رشته در ۳۱ استان و برگزاری دوره‌های‌ داوری و مربیگری‌ و برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری با حضور ۸۰۰ فایتر‌ از برنامه‌های‌ ما است.

خرمی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: رزمی‌کاران حرفه‌ای در نهایت وارد mma می‌شوند‌. ما بخش آماتور را دنبال‌ می‌کنیم و وارد‌ بحث حرفه‌ای نمی‌شویم. مسابقات استعدادیابی ما در ۱۰ وزن برگزار می‌شود. قانونمند‌ کردن بر عهده انجمن است و فنی هم مربیان انجام می‌دهند. 

خرمی در ادامه گفت: mma زیر نظر شورای المپیک آسیا فعالیت می‌کند و حتی بخش آماتور آن بحث المپیکی شدن وجود دارد. بحث آماتور آن پول‌های‌ سنگین را ندارد و جوایز بالای دلاری برای بخش‌ حرفه‌ای است. حتی برای فعالیت‌های تیم ملی مبارزات خوبی با علیرضا استکی داشتیم و امیدوارم به توافق برسیم تا از او بهره ببریم. 

وی در خصوص حضور بانوان در این رقابت ها گفت: برای بخش بانوان هنوز هیچگونه مجوزی به ما داده نشده است.

در ادامه این نشست نوروزی‌ رییس سازمان گفت: فعالیت بخش خصوصی mma را با دریافت مجوزها آغاز کردیم. قبل از این در خارج از کشور فعالیت داشتیم‌ و اکنون با رسمی شدن، بستر فراهم شد و مسابقات را در کشورمان برگزار می‌کنیم. هدف بحث استعدادیابی‌ است تا بهترین مسابقات را ارائه بدهیم.

نوروزی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم مربیان و ورزشکاران دیده شوند از بحث‌ زیر زمینی خارج شوند. سپس در لیگ مسابقه دهند تا همه چیز بر اساس قوانین جهانی mma آماتور و فدراسیون انجمن‌های‌ رزمی باشد.

رئیس این سازمان گفت: متاسفانه رکورد بسیاری از بچه‌ها در‌ گذشته ثبت نشده است و اکنون می‌خواهیم همه چیز قانونی باشد. افراد ضعیف جامعه به رشته‌های‌ رزمی روی می‌آورند اما برنامه‌ریزی شده تا این ورزشکاران جوایز‌ و حمایت‌های‌ خوبی داشته باشند. برای برگزاری مسابقات هیچ پولی به فدراسیون نداده‌ایم. حتی برای ترانسفر و هتل داوران نیز حامی‌ مالی همه چیز را تامین کرد.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه بچه های مردم را به مسابقاتی‌ می‌بردند‌ و باعث باخت آنها می‌شدند. رکورد فایترهای‌ ما‌ از دست می‌رفت و اکنون می‌خواهیم بحث آموزش و برگزاری مسابقات را با حضور بهترین‌ها‌ باشیم و در نهایت استعدادها را وارد لیگ کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 997369

مهمترین اخبار ایران و جهان: