نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 21:45

زنجیره های ارزش آفرینی در صنایع غذایی گلستان تقویت می شود

گرگان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تقویت زنجیره‌های ارزش آفرینی در صنایع غذایی گلستان با هدف شتاب بخشی به توسعه منطقه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، درویش علی حسن زاده شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص توسعه خدمات کسب و کار در استان گلستان اظهار کرد: صنایع غذایی خیلی خوبی در استان داریم که زنجیره ارزش آنها تکمیل نیست، به عنوان مثال گلستان در حوزه تولید گندم و آرد جزو سه استان برتر کشور است ولی از صنایع پایین دست آن در استان خبری نیست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: ما تا وقتی که نتوانیم این زنجیره‌ها را تقویت کنیم به توسعه دست پیدا نخواهیم کرد.

وی با اشاره به تدوین ۳۰ سند توسعه در استان، ادامه داد: دو سند از جمع این ۳۰ سند شامل سند راهبردی صنعت و معدن و سند راهبردی بازرگانی استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت در حال تدوین است و به طور کلی تمامی این اسناد حول محور مزیت‌های رقابتی و تجارت خارجی است.

حسن زاده گفت: در صنعت آرد ایجاد صنایع شیرینی و شکلات با توجه به کیفیت آرد استان و بازار آسیای میانه را دنبال خواهیم کرد و در بحث صنعت صدف کوهی هم که مغفول مانده در حال حاضر تنها در حوزه خوراک دام و طیور از آن استفاده می‌شود در حالی که می‌توانیم در صنایع آرایشی و بهداشتی و بسیاری از صنایع دیگر نیز از آن بهره ببریم.

وی افزود: در بحث ید گلستان تنها استان کشور است که از این مزیت برخوردار است و در کل دنیا هم با احتساب ایران تنها هشت کشور تولیدکننده این ماده معدنی با ارزش هستند که لازم است زنجیره ارزش آن را تکمیل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013869

مهمترین اخبار ایران و جهان: