نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 16:36

فریدون‌شهر و سمیرم رکورددار بارش برف در اصفهان/ کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین میزان بارش برف در استان اصفهان در فریدون‌شهر و سمیرم ثبت شده است.

آسیه آقایی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج تدریجی سامانه بارش زا طی امروز از استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی امروز در اکثر مناطق نیمه ابری تا ابری و مه رقیق، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در نیمه جنوبی و شرق استان و در برخی مناطق بارش برف و باران به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

آقایی با اشاره به اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۵ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۸ درجه و کمینه فردا صبح منفی یک درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با منفی ۱۳ درجه و خوروبیابانک با ۱۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان عنوان کرد: سمیرم ۵۲، چادگان ۴۹، اسلام‌آباد موگویی ۳۸، خوانسار ۳۱.۴، داران و فریدونشهر ۲۵، دهاقان ۲۳، گلپایگان ۱۹، بوئین میاندشت ۱۴.۴، نجف‌آباد و پادنای سمیرم ۱۳، چوپانان، اردستان و زرین‌شهر ۱۱، اصفهان، نطنز و کاشان ۱۰، مبارکه، آران و بیدگل، میمه و شهرضا ۹ میلیمتر و فرودگاه شهید بهشتی ۸ میلی‌متر بوده است.

وی با اشاره به برف موجود بر روی زمین در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان گفت: فریدونشهر با ۸۰، سمیرم ۷۲، چادگان و داران ۶۰ و خوانسار با ۳۸ سانتی‌متر بیشترین میزان بارش برف ثبت شده است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1013225

مهمترین اخبار ایران و جهان: