نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 10:23

جان فدا| الهیان: سردار سلیمانی از ظرفیت دیپلماسی برای سالم‌سازی منطقه از شرّ داعش استفاده کرد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سردار سلیمانی توانست به خوبی از ظرفیت دیپلماسی برای امن‌سازی و سالم‌سازی منطقه از شرّ داعش استفاده کند.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش حاج قاسم در تولید قدرت ملی حول منافع ملی و همچنین قدرت‌سازی سردار سلیمانی برای جبهه مقاومت اظهار کرد: فرمانده محبوب قلب‌ها حاج‌ قاسم سلیمانی به عنوان یک چهره شاخص در ارتباط با اقتدار ملی و پاک کردن منطقه از شر داعش و گروه‌های تروریستی خدمت بی‌بدیلی به آحاد ملت ایران و کشورهای منطقه داشت.

وی افزود: آنچه که در سایه فرماندهی منحصر به فرد ایشان رقم خورد این بود که تمام قدرت‌های غربی فعالیت و تلاش خود را متمرکز کردند تا با ایجاد گروه تروریستی داعش امنیت منطقه را به خطر بیاندازند و در راستای ناامنی و اهداف شوم خود دست پیدا کنند، اما حاج قاسم و یارانش با عزم و اراده جدی و با پشتوانه الهی نگذاشتند رؤیای دشمنان نظام اسلامی محقق شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه مبارزه حاج قاسم با داعش و پاک کردن منطقه از وجود داعش برای ایران یک افتخار است، افزود: بنا بود گروه تروریستی داعش و جنایتکارانی که فهمی از حقوق انسان‌ها و حقوق بشر نداشتند بر آحاد مردم در منطقه مسلط شوند، اما با رویکرد سردار سلیمانی و مبارزات بی‌امان او و یارانش، منطقه از لوث وجود داعش پاک شد و این یک اقتدار و افتخار برای ایران بود که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

الهیان با بیان اینکه باید حاج قاسم به عنوان یک چهره مدافع حقوق بشر به جهانیان معرفی شود، گفت: با مبارزات سرسخت حاج قاسم، جان مردم مظلوم و بی‌پناه در کشورهای منطقه در امان ماند و زنان و کودکانی که قرار بود قتل‌عام شوند و به اسارت بروند، از دست داعش و گروه‌های تروریستی در امان ماندند و این خود نمادی از اقتدار جبهه مقاومت شد. طنز تلخ تاریخ این است که آمریکا که خود را پرچم‌دار حقوق بشر می‌داند، بزرگترین مدافع حقوق بشر یعنی سردار سلیمانی را به شهادت می‌رساند.

وی ادامه داد: یاران حاج قاسم همچنان در جبهه مقاومت گوش به زنگ هستند و اجازه نخواهند داد آمریکا  و غرب مجدداً خواب شومی برای منطقه ببینند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان به پیوند دیپلماسی و میدان توسط حاج قاسم اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی به جهت مقبولیتی که در بین مقامات کشورهای مختلف داشت توانست به خوبی از ظرفیت دیپلماسی برای امن‌سازی و سالم‌سازی منطقه از شرّ داعش استفاده کند؛ در واقع تلاش‌های حاج قاسم و تعاملاتی که با کشورهای مختلف داشت باعث شد ظرفیت دیپلماسی در جهت پیشبرد اهداف میدانی هم تحقق پیدا کند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 951669

مهمترین اخبار ایران و جهان: