نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 23:57

رئیس بنیاد شهید:خدا در وجود شهدا الگویی برای هدایت ما گذاشته است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه خدا در وجود شهدا الگویی برای هدایت ما گذاشته است، گفت: خداوند در وجود شهدا خورشیدی به خط روشن توحید هدایت می‌کند، و آنها را به مرحله‌ای می‌رساند که جان‌شان را در راه او فدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، یادواره سرداران و امیران و ۴۷۰ شهید والامقام شهرستان نوشهر و سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهندس در شهرستان نوشهر برگزار شد.

سیدامیر حسین‌قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه شهیدان زنده و خادم الشهدا هستند، اظهار کرد: این مدال زرین افتخار بر گردن شهدا است که آرزو داریم در این سمت باعث و منشا خیر و خدمت و برکت باشند.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا وقتی برگزار می‌شود چندین موضوع مطرح می‌شود، تصریح کرد: در وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز آمده است، ابتدا راه شهیدان را ادامه دهید و همیشه به فکر خانواده شهدا باشید و آنها را همانند خانواده خود بدانید و پدر و مادرشان را پدر و مادر خود بدانید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: باید فرزندان شهدا را فرزند خود بدانید و همان عزتی که والدین شما برای شما دارند همان عزت و کرامت را برای والدین آنها قائل شوید.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: همان احساس مسؤولیتی که نسبت به فرزند خود دارید و برای رفع مسائل مادی و معنوی آنها کوشش می‌کنید همان کوشش را برای رفع حوائج فرزندان شهدا به‌عمل آورید.

وی با اعلام اینکه شهید جانش را فدای ملت کرده و شعار امسال جان فدا برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، تصریح کرد: آنها جان‌شان را فدای ملت و مکتب کردند پس یک ملت برای آنها مدیون است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد:کسی که جانش را برای ملت می‌دهد ملت هم باید وظایفی که او بر گردن ما قرار داده را انجام دهد.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: در یادواره شهدا ما یکی از نکاتی که را که  همیشه مرور می‌کنیم وظیفه ما در ادامه راه شهدا است.

وی با طرح این سوال که وظیفه ما در مقابل شهدا چیست، اظهار کرد: رابطه با شهدا حق‌التکلیفی است، آنها تکلیف انجام دادند،پیشتاز بودند، بصیر بودند، معجزه بودند و شهدا خارق‌العاده بودند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: شهیدان حافظ سلامت، جان، مال و امنیت مردم بودند و  برای آنها حفظ این امور از توجه به خودشان بیشتر اهمیت دارد و با یک دعوت از مرجع خود کیلومترها می‌روند، به این دلیل که وقتی ناموس و عفت هموطن او و یا یک مسلمان در کشور دیگر مورد تعرض قرار‌ گیرد، می‌رود که برنگردد.

وی با بیان اینکه ماجرای اربیل عراق را شنیدید، گفت: با جمعی از همرزمان و دوستان وارد جمع محاصره داعش می‌شوند با فکر اینکه برنگردند، چه انگیزه‌ای ایجاد می‌شود که انسان از خطر فرار نکند، مگر آنکه وجود او آنقدر فرهیخته، بدون ترس، بدون لذت‌جویی تربیت شده باشد که غرایز را مهار کرده و نترسد که جانش را فدا کند باید گفت شهدا به این نقطه رسیدند و برای همین هم با سایر انسان‌ها متفاوت هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه خدا در وجود شهدا الگویی برای هدایت ما گذاشته است، گفت: خداوند در وجود شهدا خورشیدی به خط روشن توحید هدایت می‌کند، و آنها را به مرحله‌ای می‌رساند که جان‌شان را در راه او فدا می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه شهدا نیازمند سپاسگزاری ما نیستند، خاطرنشان کرد؛ ما به آنها نیاز داریم و جایشان در بالاترین جایگاه‌ها است و آنها در جوار قرب الهی زندگی می‌کنند و ما را می‌بینند و مراقبت می‌کنند.

در ادامه محمدعلی محسنی نماینده مردم شهرستان‌های چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، اظهار کرد: در طول هر هفته مراسم غنی یادواره شهدا را در یک بخش انجام می‌شود تا با کمک شهدا شاهد توسعه پیشرفت کشور در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشیم‌.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، این فرشته سیرتان همیشه تاریخ، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود.

روح‌الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این مراسم با گرامیداشت مقام شاخ شهدا، اظهار کرد: همانگونه که در کلام قاسم سلیمانی آمد، ایران و ملت ایران ملت امام حسین (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه دیار علویان مازندران ۱۲۰۰سال مکتب عاشورا را زنده نگه داشتند، افزود: به جرات می‌توان گفت شهرستان نوشهر مرکز دیار علویان و بنیان‌گذاران ملت امام حسین (ع) در ایران بوده و هست.

پایان پیام/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 951269

مهمترین اخبار ایران و جهان: