نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 14:37

ساخت پویانمایی زندگی نامه شهید اسکندری

شیراز- رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ساخت پویا نمایی زندگی نامه سردار شهید حاج عبدالله اسکندری در شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدیان پیش از ظهر سه شنبه در این خصوص بیان کرد: پویانمایی پتانسیل و قدرت فراوانی برای شناساندن و معرفی شخصیت‌ها و قهرمانان کشور به جامعه به ویژه نسل امروز، دارد و پرداختن به زندگی شهدای حماسه آفرین از طریق پویا نمایی که به نوبه خود سهمی در آبادانی و پیروزی این مرزوبوم داشته‌اند اهمیت فراوان دارد.

وی ادامه داد: در این میان شهید اسکندری می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان باشد و برشی از زندگی دلاورمردی‌های این شهدای عزیز می‌تواند ناگفته‌هایی از زندگی این شهید را در قاب تصویر به نمایش درآورد.

رضا محمدیان در ادامه افزود: به همین منظور طرح کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورا، در خصوص طرح پویا نمایی زندگی نامه سردار شهید سرتیپ حاج عبداله اسکندری بررسی شد و در صحن شورا به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: شهرداری شیراز موظف شد برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت برنامه ریزی و اقدام لازم برای تهیه فیلمنامه و ساخت پویانمایی با کیفیت زندگی سردار شهید حاج عبدالله اسکندری که مناسب پخش ملی و قابل ترجمه و پخش بین‌المللی باشد با پیش‌بینی اعتبار مناسب در بودجه سال ۱۴۰۲ با جلب نظر خانواده محترم شهید با رعایت استانداردهای سازمان صدا و سیما را ظرف مدت یک سال آینده انجام دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 952369

مهمترین اخبار ایران و جهان: