نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 15:15

تبدیل قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای به مرکز فرهنگی و آموزشی

بوشهر- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از تبدیل قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای به مرکز فرهنگی و آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل سجادی‌منش ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح و آغاز پروژه‌های دهه فجر در دشتستان اظهار داشت: دشتستان دارای آثار تاریخی بزرگی است که تلاش می‌شود در حفظ، نگهداری و مرمت این آثار اقدامات اساسی انجام شود.

وی یکی از آثار مهم در دشتستان را قلعه ملک منصورخان در شبانکاره مربوط به دوره قاجار عنوان کرد و ادامه داد: بازسازی و مرمت این ابنیه تاریخی با جدیت در دستور کار است و بدهی ۲ میلیاردی آن پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از تبدیل قلعه ملک منصور خان شبانکاره‌ای به مرکز فرهنگی آموزشی و صنایع دستی خبر داد و اضافه کرد: این بنا به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به برخورداری شبانکاره از طبیعت بکر، چشمه، اراضی کشاورزی، سد شهید رئیسعلی دلواری و وجود آثار تاریخی متعدد تصریح کرد: ظرفیت‌های گردشگری شبانکاره استفاده می‌شود.

سجادی‌منش اضافه کرد: کاروانسرای مشیرالملک برازجان در اسفند ماه امسال برای مرمت و بازسازی به مناقصه گذاشته می‌شود و پس از مشخص شدن پیمانکار عملیات مرمت این آثار تاریخی آغاز می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1020225

مهمترین اخبار ایران و جهان: