نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 11:00

جشنواره بداهه نویسی «مشق مادر» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج_ جشنواره بداهه نویسی «مشق مادر» با حضور بانوان هنرمند و خوشنویس در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره بداهه نویسی «مشق مادر» رویدادی هنری است که به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با سراسر کشور به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) ویژه بانوان هنرمند و خوشنویس به اجرا درآمد.

جشنواره بداهه نویسی «مشق مادر» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آئین بداهه نویسی «مشق مادر» نخستین رویداد سراسری خوشنویسی ویژه بانوان کشور محسوب می‌شود و در آن بانوان هنرمند، اسامی و القاب منتسب به حضرت زهرا (س) و همچنین آیات و اشعار فاطمی را کتابت کردند.

عبدالرسول شریفی افزود: در این این رویداد ملی که به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد، بیش از ۱۵ نفر از بانوان خوشنویس کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از اساتید همزمان با سایر استان‌ها به کتابت القاب، اشعار و احادیث در رثای حضرت فاطمه (س) و روز مادر پرداختند.

جشنواره بداهه نویسی «مشق مادر» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

شریفی تصریح کرد: آثار تولید شده در حوزه هنری استان‌ها مهر و موم شده و برای جلسه داوری در تاریخ ۲۶ دی ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود.

شریفی گفت: داوری این آثار نیز بر عهده شش پیشکسوت برجسته ملی خواهد بود که مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این رویداد نیز در ۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 975669

مهمترین اخبار ایران و جهان: