نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 17:03

طرح آبرسانی به روستاهای سرخه پیگیری می‌شود

سرخه- استاندار سمنان با بیان اینکه طرح آبرسانی به روستاهای سرخه پیگیری می‌شود، گفت: رفع مشکلات کاروانسرا و چشمه آب تلخ لاسجرد از دیگر اقدامات در شهرستان سرخه خواهد بود.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به سفر دولتمردان در قالب کاروان خدمت رسانی به روستاهای سرخه، تاکید کرد: گازرسانی به روستای آلدره آبرسانی و تأمین زمین مسکونی روستای محمدزید، تأمین آب آشامیدنی و طرح هادی در روستای جوین و بررسی و رفع مشکلات کاروانسرا و چشمه آب تلخ لاسجرد در زمره مصوبات سفر به شهرستان سرخه و بازدید از روستاهای این شهرستان بود.

در زمره اولویت‌های مطرح شده در روستاهای شهرستان سرخه، مقوله آب شرب است، تاکید کرد: لوله کشی آب آشامیدنی آب شرب مورد نیاز مردم روستای عبدالله آباد یکی دیگر از مصوبات کاروان خدمت دولت در شهرستان سرخه بود.

استاندار سمنان با بیان اینکه دومین دغدغه مردم روستاهای شهرستان سرخه، تأمین زمین برای مسکن روستایی جوانان و محقق شدن مهاجرت معکوس به روستا است، گفت: این موضوع در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

هاشمی با بیان اینکه اشتغال دیگر موضوعی است که در روستاهای سرخه از سوی مردم به مثابه یک دغدغه مهم مطرح شده است، گفت: از تسهیلات تبصره ۱۶ که تسهیلات اشتغال روستایی محسوب می‌شود، برای ایجاد شغل در روستاهای شهرستان سرخه اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه عدم انجام مسئولیت اجتماعی معدن در حوالی روستای عبدالله آباد سرخه از دیگر موضوعات و دغدغه‌های مردم بود که این موضوع نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: برای رفع این مشکل مقرر شد کارگروهی متشکل از رئیس سازمان صمت استان سمنان و فرماندار سرخه و دیگر مسئولان شهرستانی ایجاد تا بازدید میدانی از این مجموعه معدنی با اولویت محقق کردن خواست مردم، انجام شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۲۸۰ روستای استان میزبان مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در قالب کاروان خدمت با بیش از ۵۰۰ مصوبه بوده است، بیان داشت: ۸۲ درصد از این مصوبات کاملاً اجرایی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 999625

مهمترین اخبار ایران و جهان: