نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 23:30

مردم استانداردهای مصرف بهینه گاز را مد نظر قرار دهند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به سردی هوا و ریزش هوای سرد تصریح کرد: توصیه می‌شود همه مردم رعایت استانداردهای مصرف بهینه گاز را مد نظر قرار دهند تا شاهد قطعی گاز نباشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری‌ اصفهان در حاشیه مانور آمادگی زمستانه در دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت:  امروز با محوریت شهرستان دهاقان شاهد اجرای مانور و رزمایش امداد زمستانه بودیم، این رزمایش با حضور و همکاری ۲۳ دستگاه عضو  مدیریت بحران شهرستان اجرا شد.

وی افزود: هدف از اجرای این مانور، آمادگی دستگاه‌های امدادی در خدمات‌رسانی مطلوب در فصل زمستان است که  با یک شتاب بیشتری بتوانند در جاده‌ها و مناطق لازم شهری و روستایی ارائه خدمات داشته باشند و از حوادث جاده‌ای نیز جلوگیری شود.

 

شیشه‌فروش با بیان این‌که وظایف هر دستگاهی در مواقع بحرانی و حوادث تعیین شده است گفت:  دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی متناسب با شرایطی که رخ می‌دهد وظایف خود را انجام خواهند داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که جاده‌های اصلی استان ۱۱ هزار ۵۰۰ کیلومتر است، افزود: عوامل راهداری در تمامی راهدار‌خانه‌ها استقرار دارند، در این مانور به اداره راه تأکید شد که در راهدارخانه‌های موجود در منطقه شن و نمک به میزان کافی را ذخیره کند و همچنین ماشین‌آلات راهداری در مواقع بارندگی برای برف‌روبی و بازگشایی مسیر‌ها آماده باشند.

 

وی با اشاره به بارش اخیر برف در استان و شهرستان دهاقان گفت: به جهت آمادگی کامل دستگاه‌ها و هماهنگی مناسب بین آن‌ها در بارش اخیر مشکلی را نداشتیم، امیدواریم که با اجرای این مانورها و رفع نواقص شاهد وقوع حوادث نباشیم و اگر هم موردی رخ داد با استفاده از امکاناتی که موجود است و هماهنگی که توسط مدیریت شهرستان انجام می‌شود، با کمترین خسارت و در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد رفع مشکل باشیم.

 

شیشه‌فروش با بیان این‌که در استان اصفهان ۴۲ مورد حادثه شناسایی شده که احتمال رخداد آن وجود دارد،گفت: در شهرستان دهاقان نیز از این تعداد، ۲۸ مورد مورد رصد شده که سابقه وقوع داشته که مقرر شد با همکاری دانشگاه،طرح‌های پاسخ به بحران و کاهش خطر تهیه شود تا در صورت وقوع حادثه دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای مقابله و کاهش خسارات داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به سردی هوا و ریزش هوای سرد تصریح کرد: توصیه می‌شود همه مردم رعایت استانداردهای مصرف بهینه گاز را مد نظر قرار دهند تا شاهد قطعی گاز نباشیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد:  چابکی مدیران سبب کاهش رخداد موارد بحرانی می‌شود، ایجاد هماهنگی یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم مدیریت بحران است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 944625

مهمترین اخبار ایران و جهان: