نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 12:55

پیشگیری از سقط یک هزار جنین در خراسان رضوی/ نرخ جمعیتی استان نسبت به کشور بالاتر است

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: فراگیری آموزش‌ها و فعالیت پنج هزار کنشگر حوزه جمعیت در این استان، منجر به پیشگیری از سقط افزون بر یک هزار جنین شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شیوا خوش نسب اظهار کرد: فراگیری آموزش‌ها و فعالیت پنج هزار کنشگر حوزه جمعیت در این استان، منجر به پیشگیری از سقط افزون بر یک هزار جنین شده است و پیشگیری از سقط این میزان جنین در راستای فعالیت‌های انجام‌شده مربوط به یک سال اخیر بوده و این نوزادان به‌سلامت متولدشده‌اند.

وی با بیان اینکه در راستای قانون جوانی جمعیت و خانواده تا شهریورماه امسال ۵۹ هزار و ۶۸۲ مورد تسهیلات اعطایی توسط بانک‌ها پرداخت‌شده است، تصریح کرد: همچنین بازدیدهای متعددی از مراکز مرتبط با موضوع باروری و فرزند آوری به‌منظور آگاهی و رفع مشکلات آن‌ها انجام‌گرفته است.

خوش نسب تأکید کرد: حقوق و مسؤولیت‌ها، کسب‌وکار پایدار، زیست عفیفانه، نشاط اجتماعی، جمعیت، گفتمان سازی الگوی سوم و تحکیم خانواده، هفت عرصه مهم فعالیت حوزه دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: میانگین سن در اولین ازدواج زنان در کشور ۲۳.۱۵ سال و در خراسان رضوی ۲۱.۱۸ است که رتبه ۳۱ کشور را داراست و این در حالی است که نسبت جنسی تعداد مردان به ازای یک نفر زن در کشور ۱۰۳.۳۰ و در استان خراسان رضوی ۱۰۱.۷۵ است.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه شاخص بعد خانوار استان اکنون ۳.۳ است، بیان کرد: نرخ رشد جمعیت طبق آخرین ارزیابی‌ها در کشور ۱.۲ و در خراسان رضوی ۱.۵ بوده است که نشان از نرخ بالاتر این استان نسبت به کشور است.

او اضافه کرد: همچنین سن امید به زندگی در میان زنان استان خراسان رضوی از ۷۷ به ۷۸ سال رسیده است که نشان از رشد ۲ درصدی دارد.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 994625

مهمترین اخبار ایران و جهان: