نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 20:52

سرمایه گذار ۱۰۰ میلیون یورویی در راه گلستان

گرگان- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: مقدمات جذب چهار سرمایه گذار در گلستان در حال نهایی شدن است که آورده ارزی یکی از آن ها بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو برآورد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله صلبی عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ توانستیم چهار سرمایه گذار خارجی را با سرمایه گذاری ۷.۵ میلیون دلار در گلستان جذب کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: سرمایه‌گذاری های انجام شده در حوزه‌های صنایع پلیمر، آبزی‌پروری، ساخت پروفیل و لامپ ال‌ای‌دی بوده است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال مراحل نهایی جذب چهار سرمایه گذار دیگر در گلستان نهایی شود که فقط در یکی از این موارد میزان سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شود.

صلبی گفت: جلسات طرح مولدسازی و فروش اموال در استان آغاز شده است؛ این طرح براساس مصوبه ۲۱ دی ماه سال ۱۴۰۱ در استان عملیاتی شده و هدف به دنبال اموال منجمد و قابلیت استفاده برای دستگاه اجرایی ندارد، بوده و صرف فروش اموال نیست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: ۱۱ هزار و ۳۰۰ درخواست برای دریافت مجوز در سامانه مربوط به قانون تسهیل کسب و کار در گلستان بارگذاری شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1015769

مهمترین اخبار ایران و جهان: