نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 16:39

برگزیدگان رتبه‌های برتر جشنواره استانی کاریکاتور مشخص شدند

پارس آباد - آئین اختتامیه اولین جشنواره استانی کاریکاتور در شهرستان پارس آباد با معرفی منتخبان برگزار و به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نوریان ظهر پنج شنبه در آئین اختتامیه اولین جشنواره استانی کاریکاتور که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد برگزار شد، اظهار کرد: ۶۰ اثر به دبیرخانه رویداد استانی کاریکاتور از سوی هنرمندان استان ارسال شده بود که مورد داوری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با محوریت آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، گفت: اولین جشنواره استانی کاریکاتور با هدف امید و نشاط آفرینی، تقویت بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: این جشنواره در راستای توزیع عادلانه برنامه‌های فرهنگی و هنری و تمرکززدایی فعالیت‌ها از مرکز استان و توانمندسازی و استعدادیابی و کشف استعدادهای هنری به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد و مؤسسه فرهنگی و هنری شکوفه مهر برگزار شد.

نوریان در خصوص اینکه هنرمندان با به تصویر کشیدن موضوعات مختلف در مسیر اعتلای فرهنگی استان بیش از گذشته حرکت کنند، افزود: هنرمندان به عنوان قشر تأثیرگذار بخش فرهنگی و هنری سرمایه‌های عظیم این حوزه جامعه هستند و فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر باید با عشق و علاقه باشد تا آثار ماندگار و تأثیرگذاری تولید شود.

وی عنوان کرد: یلدا هاشمی نژاد، لیلی سلیمی و بهنام پور مهدی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این جشنواره را کسب کردند و صغری اصغری شایسته تقدیر این جشنواره شدند.

حسن لامعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد نیز در ادامه این جشنواره اظهار کرد: با توجه به استعدادهای فراوان هنری، این شهرستان هنوز از داشتن فضایی مناسب برای ایجاد نمایشگاه آثار هنری هنرمندان محروم است.

وی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی در جهت اعتلای فرهنگی جامعه اسلامی باید به حوزه فرهنگی بها داده و از هنرمندان حمایت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 973025

مهمترین اخبار ایران و جهان: