نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 21:15

وزش بادِ شدید گرد و خاک به پا کرد/ «زابل» در میان غبار محو شد!

زابل- وزش تندباد در زابل گردوخاک به پا کرد تا ضمن کاهش شدید شعاع دید افقی در این شهرستان مردم شاهد آلودگی شدید هوا باشند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: وزش طوفان گردوغبار با سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت امروز پنجشنبه در منطقه سیستان علاوه بر اینکه موجب تعطیلی ادارات این منطقه شد، شعاع دید افقی در زابل به ۵۰ متر هم رساند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در این رابطه گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۵ کیلومتر بر ساعت امروز ۲۲ دی ۱۴۰۱ زابل را درنوردید. گردوغبار حاصل از این پدیده شعاع دید افقی در این منطقه را به ۵۰ متر کاهش داد و همچنین این طوفان باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در منطقه زابل شد.

حیدری افزود: تا پایان هفته در سطح استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در نقاط مستعد گردوخاک به‌ویژه در شمال استان انتظار می‌رود و سبب اختلال در تردد جاده‌ای، ریلی و هوایی خواهد شد.

وی ادامه داد: از امروز کاهش محسوس دما در سطح استان، ماندگاری هوای سرد و یخبندان شبانه در نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان یادآور شد: در این مدت روی دریا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و دریا مواج و متلاطم خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 973469

مهمترین اخبار ایران و جهان: