نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 12:28

اقدام جدی در زمینه آموزش سواد رسانه ای ضروری است

زرندیه- فرمانده ناحیه سپاه زرندیه گفت: با توجه به دسترسی سریع به اطلاعات در فضای مجازی آموزش سواد رسانه ای ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صادقی صبح روز پنج شنبه در مراسم گرامیداشت هفته نهضت سواد آموزی و هفته بصیرت ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: تدبیر امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی در سال ۱۳۵۸ و تاکید ایشان بر محو بی سوادی در سطح جامعه برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی ما بود که امروز با مقایسه آمارها و شاخص‌های بی سوادی، دستاوردهای عظیمی توسط نهضت سواد آموزی به دست آمده است.

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه در ادامه با اشاره به ضرورت تغییر در مدل سواد آموزی با توجه به شرایط جامعه امروزی گفت: در جامعه امروزی به توجه به دسترسی سریع به اطلاعات و فضای مجازی، باید در زمینه آموزش سواد رسانه و سواد فضای مجازی اقدامات جدی صورت گیرد چراکه ما در جامعه افرادی را داریم که از نعمت خواندن و نوشتن بهره مند هستند و یا نخبگانی هم گاهاً داریم که نسبت به مسائل روز جامعه خود بی تفاوت هستند و یا قدرت تحلیل درست و دقیق مسائل را ندارند.

وی ادامه داد: در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی بسیج همگانی و وجود روحیه جهادی در امر سواد آموزی دستاوردهای مؤثری در جامعه است و اینک نیز باید با بهره گیری از ابزارها و امکانات موجود در زمینه افزایش سواد رسانه جامعه اقدام شود.

سرهنگ صادقی در ادامه با گرامیداشت یوم الله ۹ دی ماه و هفته بصیرت با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی به آحاد جامعه تصریح کرد: هر برهه از زمان، روش‌های بصیرت آفرینی و آگاهی بخشی متفاوت است.

سرهنگ صادقی در خاتمه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران اسلامی در برهه‌های مختلف با حضور خود در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، فتنه‌ها خاموش و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941969

مهمترین اخبار ایران و جهان: