نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 17:32

مازندران قطب گردشگری تندرستی می شود/ثبت جهانی ۱۳ اثر صنایع دستی

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: این استان به عنوان قطب گردشگری تندرسی، درمانی و پزشکی کشورهای اسلامی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری سلامت و تندرستی گفت: این استان به عنوان قطب گردشگری تندرستی در کشور معرفی می‌شود.

وی افزود: در حوزه گردشگری سلامت زیرشاخه‌های نظیر تندرستی، پزشکی، درمانی وجود دارد و مازندران ظرفیت‌های زیادی در این بخش‌ها دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه تسهیل گیری فرایند اخذ مجوزها از جمله برنامه‌های میراث فرهنگی است، گفت: شرکت و برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها از جمله ظرفیت‌ها است.

وی با اشاره به وجود ۷۰ رشته صنایع دستی و فعالیت هفت هزار و۵۰۰ صنعتگر افزود: در زمینه ساماندهی صنایع دستی کمیته پژوهشی شکل گرفته است و امیدواریم بتوانیم شبکه ای برای تهیه و تولید مواد اولیه ایجاد تابه صنعتگران کمک کنیم.

وی برندسازی محصولات صنایع دستی را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: ۱۳ اثر در حوزه صنایع دستی در فهرست یونسکو ثبت شده و مهر اصالت دریافت کرده است و ۹۳ اثر ثبت ملی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران یادآور شد: در حوزه میراث فرهنگی نیز سه هزار اثر میراثی در استان شناسایی شده است و از این تعداد ۸۰۰ اثر ثبت ملی شده است و چهار اثر میراثی در مرحله ثبت ملی است.

وی با اشاره به ظرفیت استان در حوزه گردشگری کشاورزی و مذهبی گفت: در استان هزار و ۳۶۰ امامزاده و بقعه داریم و باید با همکاری اوقاف پروژه‌هایی را در زمینه گردشگری تعریف کنیم.

مجید زنگوئی دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری سلامت در استان زیاد است، گفت: معرفی این ظرفیت‌های کشورهای مختلف و اسلامی از جمله طرح‌ها است.

وی با اشاره به اینکه دو کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی و رویداد بین المللی بیمارستان‌های خصوصی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، گفت: علاوه براین در هند و دبی نیز برنامه‌هایی در دست اقدام است.

وی با اظهار اینکه در کشور در زمینه طرح‌های بین المللی دارای نقطه ضعف هستیم، گفت: باید برای برپایی رویداد بین المللی گردشگری تندرستی برنامه ریزی درستی صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941025

مهمترین اخبار ایران و جهان: