نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:34

اردوگاه شهید باهنر و میزبانی از دانش آموزان سراسر کشور

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۲ هزار و ۴۹۹ دانش آموز پسر و ۲۰ هزار و ۳۳۷ دانش آموز دختر در اردوهای یک روزه دانش آموزی در این اردوگاه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهید باهنر و کلکچال یکی از مراکز متولی امر پرورش استعدادها و توانایی‌های دانش آموزان جهت تحقق ساحت‌های شش گانه تربیتی (ساحت اعتقادی، عبادی، اخلاقی

– ساحت اجتماعی و سیاسی – ساحت زیستی و بدنی – ساحت زیبا شناختی و هنری– ساحت اقتصادی و حرفه‌ای – ساحت علمی و فناورانه) با برنامه ریزی صحیح و اصولی و استفاده از فضا، امکانات و نیروهای متخصص، زمینه لازم را برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان فراهم ساخته است.

اردوگاه شهید باهنر و میزبانی از دانش آموزان سراسر کشور

در همین راستا در تابستان سال ۱۴۰۲ این مجتمع در رشته‌های مختلف با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و مدارس اقدام به برگزاری اردوهای مختلف نموده است.

بر اساس اطلاعاتی که معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش به ما داده است این اردوها عبارتند از:

قرآن، سرود، سبک زندگی، بازی و زندگی، داستان و شعر، عکاسی، نجاری، موزائیک هنری، کمک‌های اولیه، نقاشی، خوشنویسی، کاریکاتور، سازه‌های کاغذی، شاهنامه خوانی، تخته سه لا، معرق، آموزش شنا، فوتبال،

والیبال، تنیس، تیر و کمان و بسکتبال (به گونه‌ای که ضمن سودمندی برنامه‌ها، فرصت‌ها و بستری مطلوب برای رشد و شکوفایی دانش آموزان در کلیه زمینه‌های فرهنگی - هنری، اعتقادی، علمی و ورزشی مهیا گردد.

اردوگاه شهید باهنر و میزبانی از دانش آموزان سراسر کشور

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تعداد ۲۲ هزار و ۴۹۹ دانش آموز پسر و ۲۰ هزار و ۳۳۷ دانش آموز دختر در اردوهای یک روزه دانش آموزی در این اردوگاه شرکت کردند.

با این حال دانش آموزان دیگر استان‌ها هم هستند که در اردوهای چند روزه فرصت حضور در اردوگاه شهید باهنر را پیدا می‌کنند.

اردوگاه شهید باهنر و میزبانی از دانش آموزان سراسر کشور

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین ۲۲۶۰ دانش آموز پسر و ۶۸۰ دانش آموز دختر در اردوهای چند روزه مهمان اردوگاه شهید باهنر بودند.

بر اساس اطلاعات معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش به صورت کلی ۴۴ هزار و ۸۸۴ دانش آموز در برنامه‌های آموزش و پرورش که در این اردوگاه برگزار شد شرکت داشتند ۳۴ هزار و ۴۰۸ دانش آموز فعالیت‌های فرهنگی ورزشی دانش آموزی شرکت داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475369

مهمترین اخبار ایران و جهان: