نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 15:08

حتی یک نفر کارمند در اغتشاشات سال گذشته آذربایجان شرقی شرکت نکرد

تبریز- مسئول بسیج کارمندی آذربایجان شرقی گفت: حتی یک نفر کارمند در اغتشاشات سال گذشته آذربایجان شرقی شرکت نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی ریحانی خواه ظهر یک شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در تبریز از برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای کارمند آذربایجان شرقی ذیل کنگره سراسری ۱۰ هزار شهید استان در آبان ماه امسال خبر داد.

وی افزود: مراسم گرامیداشت شهدای کارمند آذربایجان شرقی روز دوشنبه ۲۷ شهریور جاری از ساعت ۹ تا ۱۲ در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

ریحانی خواه با تاکید بر اینکه تاکنون تعداد ۳۳۰ شهید قشر کارمند دوران هشت سال دفاع مقدس در این استان شناسایی شده است، ادامه داد: بدون تردید این آمار بیشتر از رقم کنونی است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد شهدای کارمند استان از تبریز هستند، گفت: آثار، تصاویر و دست نوشته‌های تمام ۳۳۰ شهید شناسایی شده کارمند آذربایجان شرقی توسط بسیج کارمندی جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه در جریان برگزاری گرامیداشت شهدای کارمند تمثال تمام این شهدا هر کدام به مدت ۲۰ ثانیه نمایش داده خواهد شد، گفت: کتاب حجت لشکر و بهجت لشکر درخصوص شهدای والامقام داود و حجت علوی است در این مراسم رونمایی می‌شود. این شهدا از فرماندهان تخریب لشکر ۳۱ عاشورا بودند.

ریحانی خواه ابراز داشت: ۵۹ هزار نفر کارمند در استان داریم که حدود ۴۰ هزار نفر از این تعداد بسیجی فعال هستند. حدود ۷۴ درصد کارمندان استان بسیجی هستند.

مسئول بسیج کارمندی آذربایجان شرقی سپس در خصوص شرکت نکردن کارمندان در اغتشاشات سال گذشته گفت: حتی یک نفر کارمند در اغتشاشات سال گذشته آذربایجان شرقی شرکت نکرد. حتی شیشه‌ای از ادارات در اغتشاشات سال گذشته شکسته نشد. مدیران کل و کارمندان از اداراتشان محافظت کردند.

وی زنده نگه داشتن یاد و نام و میثاق با منش و روش شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را هدف اصلی برگزاری گرامیداشت شهدای کارمند آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: نمایش فیلم کوتاه ۱۹ دقیقه‌ای از زندگی شهید محمدحسن کسایی از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم است.

مسئول بسیج کارمندی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این مجموعه تلاش خود را برای تجلیل از خانواده‌های شهدای این قشر در طول سال انجام می‌دهد، برگزاری تعداد ۱۴۷ یادواره شهدای کارمند استان در ۲ سال گذشته را در همین راستا برشمرد و یادآورشد: گرامیداشت شهدای کارمند استان در حقیقت اختتامیه این یادواره‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492969

مهمترین اخبار ایران و جهان: