نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 13:52

افزایش ۱۰۰ درصدی تولید گوجه فرنگی در کامیاران

کامیاران - رئیس جهاد کشاورزی کامیاران گفت: در سال زراعی جاری ۶۰ هزار تن گوجه فرنگی در مزارع این شهرستان تولید شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

کمال رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال زراعی گذشته ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان کامیاران زیر کشت محصول گوجه فرنگی بود و به صورت میانگین در هر هکتار ۶۰ تن از این محصول تولید شد.

وی افزود: با تمهیدات به عمل آمده و با همکاری کشاورزان شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال زراعی جاری هستیم.

رستمی خاطرنشان کرد: محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر تأمین نیازهای داخلی برای کارخانه‌های تولید رُب گوجه‌فرنگی شهرهای مختلف استان‌های همجوار ارسال شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کامیاران اعلام کرد: خرید کارخانه‌ای این محصول در سال جاری برای هر کیلوگرم ۳۸ هزار ریال بود و تاکنون بیش از ۶۰ هزار تن تولید داشته ایم.

وی افزود: کشت محصول گوجه فرنگی در شهرستان کامیاران برای ۳ هزار نفر به صورت مستقیم و برای پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی کرده است.

رستمی اعلام کرد: برای همه اراضی زیر کشت گوجه فرنگی از روش آبیاری نوار تایپ استفاده شده و این روش نقش بسزایی در بهینه سازی مصرف آب و افزایش عملکرد داشته است.

وی افزود: این امر موجب افزایش عملکرد تولید محصول گوجه فرنگی در شهرستان کامیاران تا ۱۰۰ تُن در هکتار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494525

مهمترین اخبار ایران و جهان: