نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 20:02

تندباد خساراتی به باغات و مزارع استان سمنان وارد کرد

سمنان- سازمان هواشناسی اعلام کرد تندباد به بخشی از مزارع و باغات استان سمنان به خصوص شهرستان دامغان خساراتی وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وزش باد شدید در روز گذشته به باغات و مزارع شهرستان دامغان و برخی نقاط دیگر استان سمنان خساراتی وارد کرده اما میزان دقیق آن هنوز برآورد نشده است چرا که همچنین آثار تندبادها در استان ادامه دارد.

شدید ترین میزان وزش باد در استان سمنان در شهرستان دامغان با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است همچنین در شهرستان شاهرود و ایستگاه هواشناسی فرودگاه بین المللی شهدای این شهرستان نیز تندبادی با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

وقوع تند باد ۵۸ کیلومتر بر ساعتی در ایوانکی گرمسار و رضوان کالپوش در شهرستان میامی نشان می‌دهد که غرب و شرق استان سمنان از این تند باد در امان نبوده است. سرعت تند باد همچنین در بسطام به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید که به برخی باغات و مزارع این بخش نیز خساراتی وارد شد.

با توجه به اینکه تند باد و همچنین استقرار سامانه بارشی در استان امروز هم ادامه دارد، اعلام خسارات دقیق به روزهای آتی موکول شده است اما منابع محلی خبر از بروز برخی خسارات به مزارع و باغات استان می‌دهند.

به گفته یک کارشناس هواشناسی علت وقوع این تند بادها تداخل جبهه هوای کم فشار وارد شده از سمت غرب و شمال استان سمنان با جبهه هوای گرم کویری در منطقه جنوب و مرکز است که سبب بروز تندباد می‌شود.

ناهید غلامی که در گفتگو با مهر صحبت می‌کرد، می‌افزاید: جبهه هوای کم فشار به خودی خود سرعت وزش باد این چنین پرشدت ندارد و زمانی که با هوای پرفشار گرم مرکز استان برخورد می‌کند، سبب بروز تندباد می‌شود.

طبق اعلام هواشناسی وزش بادهای شدید در استان سمنان تا اواخر امشب و بامداد سه شنبه ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495169

مهمترین اخبار ایران و جهان: