نیوز سیتی!
16 مهر 1402 - 09:03

اعزام تیم واکنش سریع خراسان‌جنوبی به مناطق زلزله‌زده افغانستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: در پی وقوع زلزله در شمال غرب افغانستان تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان به کشور همسایه اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در پی وقوع زلزله در شمال غرب افغانستان که در بخش‌هایی از خراسان جنوبی نیز احساس شد، تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان با ظرفیت، دو مربی و سگ جستجوگر، سه نفر تیم درمان اضطراری، پنج نفر نجاتگر و پنج نفر امدادگر اسکان اضطراری به همراه تجهیزات کامل از قبیل آمبولانس و خودروهای کمک دار به کشور همسایه افغانستان اعزام شدند.

وی با ابراز تاسف از وقوع زلزله مهیب افغانستان  و جان باختن و مصدومیت شمار زیادی از شهروندان افغانستانی گفت: خراسان‌جنوبی به عنوان همسایه از همان زمان وقوع زمین لرزه، ضمن ارزیابی  و اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق روستایی مرزی استان، آمادگی خود را برای برای کمک به مردم  زلزله زده کشور افغانستان اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: با تماس ریاست سازمان امداد و نجات، تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر با تجهیزات کامل و به سرپرستی معاون امداد و نجات استان برای کمک و یاری به کشور افغانستان اعزام شد.

کاوسی خاطر نشان کرد: تیم‌های خراسان‌جنوبی  نهایت تلاش  خود را جبه منظور کاهش آلام آسیب دیدگان به کار خواهند گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1531325

مهمترین اخبار ایران و جهان: