نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 11:44

۱۹ کیلومتر از مسیر بیجار-دیواندره به زودی زیر بار ترافیک می رود

بیجار- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: احداث مسیر چهارخطه بیجار-دیواندره یک طرح اولویت دار در تسریع ترافیک استان بوده و به زودی ۱۹ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر الیاسی روز سه شنبه در جریان بازدید از محور بیجار به دیواندره از ادامه عملیات احداث چهارخطه بیجار-دیواندره خبرداد و گفت: این مسیر به طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان در هدایت ترافیک استان‌های شمالی ومرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه، مریوان ومرزهای باشماق وسیران بنداست.

وی افزود: ارتقای این مسیر به چهارخطه در دستور کار این اداره کل قرارگرفته که تاکنون ۵ کیلومتر از مسیر مورد بهره برداری قرار گرفته و چهارقطعه به طول ۱۹ کیلومتر در دست اجراست.

الیاسی خاطرنشان کرد: قطعات ۳، ۴ و ۵ محور از سمت بیجار به طول ۱۴ کیلومتر ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به هزینه کرد هزار میلیارد ریال اعتبار برای این قطعات، اظهار داشت: برای بهره برداری و اتمام قطعات در حال اجرای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال دیگر لازم است.

الیاسی اعلام کرد: کاهش هزینه‌های استهلاک، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در زمان، ازدیاد ایمنی تردد، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقای شاخص‌های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان از اهداف احداث این مسیر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485969

مهمترین اخبار ایران و جهان: