نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 07:52

تحقق 90 درصدی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دهاقان

فرماندار شهرستان دهاقان با اشاره به تحقق بیش از ۹٠ درصدی مصوبات جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گفت: با حضور دستگاه‌های مربوطه مشکلات واحدها در سطح شهرستان پیگیری و در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به حل آن اقدام می‌شود.

علی جمشیدیان فرماندار شهرستان دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهاقان اظهار داشت: همه مسؤولان باید در همه سطوح تلاش کنند که رضایت مردمی نسبت به عملکرد دولت حاصل شود. 

وی با بیان این‌که در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف در سطح ملی و شهرستان انجام شده است، بیان کرد: شهرستان دهاقان ظرفیت بسیار خوبی را در حوزه کشاورزی و تولیدات محصولات زراعی و گلخانه‌ای دارد و به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالا شاهد صادرات محصولات این شهرستان به کشورهای دیگر هستیم. 

حل مشکلات شهرک صنعتی  پوده پس از ۱۴ سال

جمشیدیان با اشاره به مشکلات منابع آبی و همچنین کاهش نزولات آسمانی عنوان کرد: با توجه به ضرورت فعالیت سایر صنایع در شهرستان، از ابتدای حضور در شهرستان تلاش کردیم تا علاوه بر صنعت کشاورزی، زمینه حضور سایر صنعت‌ها را در این شهرستان فراهم کنیم و در همین راستا حل مشکلات شهرک‌های صنعتی موجود در شهرستان را در دستور کار قرار دادیم. 

فرماندار شهرستان دهاقان با اشاره به رشد قابل توجه واحدهای صنعتی و تسهیل‌گری برای فعالیت آن‌ها در دولت سیزدهم تصریح کرد:  شهرک صنعتی روستای پوده حدود ۱۴ سال بود که به صورت راکد باقی مانده بود و کارایی لازم را نداشت، با پیگیری‌های انجام شده هم اکنون زیرساخت‌های لازم در شهرک آماده است و واحدهای صنعتی در حال سرمایه‌گذاری در این شهرک هستند. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرک صنعتی جمبزه بیان کرد: این شهرک فعال‌ترین شهرک صنعتی شهرستان است که تعداد قابل توجهی از واحدها را تحت پوشش خود قرار داده است، این شهرک مشکلاتی را در حوزه منابع آبی و برق قدرت داشت که با پیگیری‌های انجام شده تخصیص‌های این موضوع انجام شده است و اخیرا هم با مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان، ۷٠ هکتار زمین برای توسعه شهرک الحاق شده است. 

جمشیدیان با اشاره به شهرک صنعتی شهر دهاقان گفت:  حضور واحدهای صنعتی و فرایند اجرای کار در این شهرک با کندی در حال انجام بود که با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده، سرمایه‌گذاران واقعی دعوت شده و عملیات اجرایی را آغاز کردند، مهم‌ترین مشکل این شهرک، زیرگذر بود که عملیات ساخت آن در حال اجرا است و تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد، ۱٠۳ هکتار زمین نیز به شهرک صنعتی دهاقان الحاق می‌شود. 

فرماندار شهرستان دهاقان ضمن قدردانی از تلاش همه مسؤولان شهرستانی و استانی در راستای حل مشکلات واحدهای صنعتی افزود: با همراهی همگانی که انجام شد؛ منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید و اشتغال در دهاقان به خوبی تحقق پیدا کرد. 

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان و تحقق بیش از ۹٠ درصد مصوبات تصریح کرد:  جلسات این ستاد به صورت منظم برگزار و با حضور دستگاه‌های مربوطه مشکلات واحدها در سطح شهرستان پیگیری و مواردی که نیاز به پیگیری استانی دارد هم در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. 

جمشیدیان با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های لازم بیان کرد: در هفته‌های اخیر بیش از ۱۴٠ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اصفهان برای پرداخت به فعالان صنعتی مصوب شد. 

رشد سه برابری ظرفیت اشتغال در واحدهای شهرک صنعتی جمبزه

فرماندار شهرستان دهاقان با تأکید بر اهمیت موضوع اشتغال و حل مشکلات بیکاری عنوان کرد: هم اکنون شاهد رشد سه برابری ظرفیت اشتغال در واحدهای شهرک صنعتی جمبزه هستیم و طبق اعلام اداره کار، حتی در بعضی از واحدها شاهد کمبود نیروی کار هستیم و تقاضا داریم افرادی که مشکل اشتغال دارند برای فعالیت و کمک به مسئله تولید، در این واحدها مشغول به کار شوند. 

وی با تأکید بر این‌که باید تلاش بیشتری برای موضوع تولید انجام شود، خاطرنشان کرد:  آخرین امید دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کشورمان، جنگ اقتصادی است و امیدواریم با مشارکت خوب بخش خصوصی، شاهد رشد قابل توجه تولید و مهار تورم باشیم. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501169

مهمترین اخبار ایران و جهان: