نیوز سیتی!
25 شهریور 1402 - 07:30

خبر خوب| روایت پروفسوری که خادم زائران شد

مگر نه این است که خبرهای خوب، گفتن و شنیدن از سرافرازی و سربلندی آب و خاکمان، اهتزاز پرچم سه رنگش و غیرت مردمان غیرتمندش است؟ پس بازهم بشنوید از مردان غیور در عرصه پهلوانی و جوانمردی. مردانی که می‌خواهند راه و مرامشان همچون عباس دوران، رئیس علی دلواری، میرزا کوچک جنگلی و مصطفی صدر زاده باشد.

گروه خبر خوب: ایران اسلامی امروز به شکرانه اتحاد و همدلی، یکپارچه از شمال و جنوب و شرق و غرب، دست بر سینه بر آستان هشتمین نور عرض ارادت می‌کند.

*چه خوب است آدم خودش را برای امام رضا(ع)  شیرین کند

باز هم حکایت از پای پیاده و تاول و درد است. حکایت از کوله‌پشتی و نقاب و چفیه، دود و دم اسفند در میان هرم آفتاب سوزان و جماعتی که این‌بار به مقصد مشهدالرضا (ع) پیاده‌روی می‌کنند. دست خودشان نیست، همه‌چیز دست دلشان است! عاشقی بهانه می‌خواهد و چه بهانه‌ای بهتر از زیارت آقا در روز شهادتش. مرد هم نذر کرده‌است زائران پا برهنه امام هشتم را غافل‌گیر کند. ناقابل است اما تحفه ای برای حاجت روایی. پسرکی تندوتند لیوان‌های آب‌خنک را تعارف می‌کند و مرد کیسه جوراب به‌دست در مسیر زائران پا برهنه و آفتاب‌سوخته ایستاده است و سعی می‌کند با تقدیم یادگاری اش التماس کند نایب‌الزیاره اش باشند. 
 چه خوب است آدم خودش را برای امام رضا (ع) شیرین کند.

*رجز خوانی یک پهلوان

مگر نه این است که خبرهای خوب، گفتن و شنیدن از سرافرازی و سربلندی آب و خاکمان، اهتزاز پرچم سه رنگش و غیرت مردمان غیرتمندش است؟ پس بازهم بشنوید از مردان غیور در عرصه پهلوانی و جوانمردی. مردانی که می‌خواهند راه و مرامشان همچون عباس دوران، رئیس علی دلواری، میرزا کوچک جنگلی و مصطفی صدر زاده باشد. با افتخار از ایرانی بودنشان می‌گویند و تشک کشتی را خاک اجدادی می‌خوانند؛ خاکی که هر گوشه‌اش مرزی است و برایش جان می دهند تا مبادا پرچم این سرزمین بر زمین بیفتد. این ها صحبت‌های حماسی «پژمان درستکار»، مربی تیم ملی کشتی در حلقه اتحاد کشتی‌گیران است. حرف هایی که حکایت از عشق، ایمان ، عزت، افتخار و غیرت دارد. دست مریزاد به پهلوانان غیور ایران زمین.

تکه های شکسته آینه هم می تواند دلیلی برای مهربانی باشد

*مهربان بودن آنقدرها هم دشوار نیست!

گاه سخن از کار خیر و ثواب که به میان می‌آید فکر و ذکرمان به بلند بالاها پرواز می‌کند. به سمت مسائل مادی و پرداخت مبالغ هنگفت و شاید همین سخت‌گیری هاست که گاهی پایمان را از انجام امور خداپسندانه پیش می‌کشد و توفیق را از ما سلب می‌کند. اصلاً غافل می‌شویم که شاید حتی یک لبخند از ته دل هم بتواند کفه خوبی‌هایمان را کلی سنگین کند. مثل این بانوی ایرانی که با داشتن قلبی مهربان و تدبیری از سر عشق و نوع‌دوستی، دور و بر آینه‌های شکسته را چسب زده است تا خدای‌نکرده دست پاکبان‌های عزیز دچار جراحت نشود.  به‌همین سادگی می‌توان مهربان و نیکوکار بود.

«پروفسور امینی» با لباس خادمی، اینگونه عشقبازی می کند 

*اینجا مصداق بارز «ان اکرمکم عندالله اتقکم»است

به‌طور معمول در بسته هرروز، از خبرهای خوب علمی و دانش بنیان هم سخن به میان می‌آید و تلاش مردان و زنان عرصه علم و دانش سرزمین مادری‌ پشتمان را گرم می‌کند و دلمان را شاد. اما امروز که حال‌وهوای این بسته شکل دیگری دارد بد نیست خدا قوتمان هم به مردان این عرصه رنگ‌وبوی دیگری داشته باشد. ایشان «پروفسور امینی» هستند؛ رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر و نرم افزار دانشگاه تربیت معلم.  یک نخبه علمی که با افتخار لباس خدمت پوشیده است و در مسیر زائرین نجف خدمت می‌کند. یک مقام مسئول، یک دانشمند نخبه،  یک بنده بی‌ریا و البته پدری مهربان که برای آرام کردن دل‌تنگی دخترش پدرانه اشک‌های او را پاک می‌کند.

لحظه ای که قرار است کنار یک شهید ماندگار شود

*مادر به یاد فرزند شهیدش موکب عکاسی بر پا کرده است

مادر برای جوانی و رعنایی او یک دنیا آرزو داشت. با اینکه می دانست آنقدر عاشق شهادت است که سر سفره عقد هم از عروس سپید پوشش خواسته تا برایش شهادت را آرزو کند. ۲۶ آبان ماه بود. با آن که پسر داعیه دار حقوق زنان سرزمینش بود و سینه چاک آزادی و آزادگی تک تکشان، با شعار دروغین زن_زندگی_آزادی خون پاکش را بر زمین ریختند. حالا مادر دانیال گوشه موکب شباب الرضوی ایستاده است و به میهمانان فرزندش خوش‌آمد می‌گوید. موکبی در مسیر پیاده‌روی رضوی با عنوان عکاس‌خانه‌ شهید «دانیال رضازاده» که قرار است عکس های تکی یا دسته‌جمعی یادگاری از زائران بگیرد، همین جا برایشان چاپ و تقدیمشان کند تا لحظات شیرین این پیاده روی را برایشان ماندگار کند. هنوز از ماجرای خیابان حر عاملی مشهد یک‌سال نمی‌گذرد. همان روزی که دو جوان باغیرت، فدایی دفاع از ارزش‌ها شدند ،دفاع از امنیت و ناموس و مادر می‌خواهد با برپایی این موکب به یاد فرزند یکی‌یکدانه اش باشد؛ هم خودش و هم تمام مردمی که قلب دانیال برای آرامش و امنیتشان می‌تپید.

سلام بر آقایی که برکت این سرزمین است

*سلام بر هشتمین نور

آخرین روز از ماه صفر است. چه بسیار زائرانی که اینک در کنار ضریح امام رئوف (ع)، پنجره فولاد شفا بخشش،  سقاخانه بی ریایش و صحن و سرای باصفایش نشسته اند و چه بسیار دلها که در حسرت دیدار از راه دور به  کرم و احسانش دل سپرده اند. کرامتی که نعمتی بی کران است و برکتی برای مردمان این سرزمین. در امالی صدوق، ج 1، ص 339 از
امام رضا (ع) آمده است:«مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد: سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است.» 

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)

 

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500469

مهمترین اخبار ایران و جهان: