نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 22:19

پکن: تلاش برخی برای تضعیف صلح در دریای چین جنوبی موفق نمی‌شود

وزیر امور خارجه چین روز شنبه در سخنانی تاکید کرد که تلاش برخی قدرت‌های خارج از منطقه برای تضعیف صلح در دریای چین جنوبی با موفقیت همراه نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وانگ یی» وزیر امور خارچه چین روز شنبه خواستار وحدت و همکاری جهانی، بین جامعه بین‌الملل شده تا رشد دوجانبه محقق شده و آیند‌ه‌ای بهتر ایجاد شود.

وی که این سخنان را در جریان نشستی مطرح می‌کرد، گفت: «جهان امروز در تغییرات پرشتابی به سر می‌برد که طی یک قرن گذشته سابقه نداشته و همانطور که خطراتی درباره گسستگی و تقابل وجود دارد فرصت وحدت و همکاری نیز وجود دارد و آینده تاریخ از طریق انتخاب‌هایی‌ است که می‌کنیم».

وزیر امور خارجه چین تمامی کشورهای جهان را به اتحاد و همکاری و تلاش برای توسعه دوجانبه و ایجاد آینده بهتر دعوت کرد.

وانگ یی خواستار تقویت حسن همجواری و همزیستی مسالمت‌آمیز و ایجاد جامعه‌ای با سرنوشتی یکسان با همسایگان شد.

وی تاکید کرد که تلاش‌ برخی قدرت‌های خارج از منطقه برای تضعیف صلح در دریای چین جنوبی موفق نخواهد شد.

 سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه گذشته از آمریکا خواسته بود به تلاش کشورها برای حفظ ثبات در دریای چین جنوبی احترام گذاشته و از اقداماتی که منجر به بی ثبات سازی این منطقه می‌شود خودداری کند. 

«وانگ ونبین» در نشست خبری خود در پکن گفت: چین از آمریکا می‌خواهد که به حاکمیت جمهوری خلق چین، حقوق دریایی و منافع پکن در دریای چین جنوبی و تلاشهای دیگر کشورها برای حفظ ثبات در این منطقه احترام بگذارد. 

وی همچنین تاکید کرد، واشنگتن از تحرکاتی که صلح و ثبات در دریای چین جنوبی را تضعیف می‌کند خودداری کند.

پیش از این دریاسالار کارل توماس فرمانده ناوگان هفتم ایالات متحده در مصاحبه با رویترز گفته بود که ارتش آمریکا قصد دارد با توجه به چالشهای مشترک در دریای چین جنوبی از حضور فیلیپین در این منطقه حمایت کند. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482169

مهمترین اخبار ایران و جهان: