نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 17:45

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای برنامه مشخص باشد

قزوین- یک هنرمند عرصه موسیقی گفت: باید بپذیریم سال‌ها در قزوین مدیرکلی که دارای برنامه جامع و چشم انداز مناسب برای فرهنگ و هنر استان قزوین باشد نداشته ایم.

حسام ساروخانی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به اولویت‌های پیش روی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: یکی مهم‌ترین ایرادات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پیش از این به عنوان یک حلقه مفقوده، نداشتن برنامه کلان و چشم‌انداز مشخص برای فرهنگ و هنر استان قزوین بوده است.

وی بیان کرد: باید بپذیریم سال‌ها در قزوین مدیرکلی که دارای برنامه جامع با چشم‌انداز و برنامه گام به گام برای تحقق این چشم‌انداز باشد را نداشته‌ایم.

این هنرمند عرصه موسیقی با بیان اینکه مدیرکل قبلی فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای این روحیه و دارای برنامه و افق روشن و مشخص بود، تاکید کرد: فارغ از اینکه این برنامه چقدر مناسب و باب دل بود باید بپذیریم که گام اول برای پیشرفت داشتن برنامه است.

وی تاکید کرد: تا پیش از این مدیران کل تنها به دنبال اجرای برنامه‌های مصوب و ابلاغی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای برنامه‌های روتین اداره کل بوده‌اند.

حوزه هنری نمونه موفق یک دستگاه با برنامه است

ساروخانی با بیان اینکه نمونه موفق یک مدیرکل دارای برنامه و افق را می‌توان در حوزه هنری استان قزوین مشاهده کرد، تاکید کرد: حمایت خوب مدیران بالادستی، همراهی مدیران موازی و همراهی و نگاه مثبت دوطرفه با جامعه هنری باعث موفقیت حوزه هنری استان قزوین شده است.

وی تاکید کرد: مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای آینده فرهنگ و هنر در استان قزوین دارای چشم‌انداز و برنامه قوی باشد و برنامه مدیران قبلی را نیز مطالعه و نقاط قوت آن را به کار بگیرد.

قزوین ام‌الکاتب هنری کشور است

این هنرمند قزوینی با بیان اینکه به اعتراف هنرمندان برجسته قزوین در صد سال اخیر ام‌الکاتب هنری کشور بوده است، تاکید کرد: مکتب خوشنویسی، معماری، آواز و موسیقی قزوین در کشور شناخته شده و برجسته است.

وی با طرح این سوال که جز مردم قزوین چه کسی در کشور قزوین را به عنوان پایتخت خوشنویسی می‌شناسد، اضافه کرد: مدیرکل برای معرفی ویژگی‌های هنری و فرهنگی قزوین در سطح کشور باید دارای برنامه و چشم‌انداز مشخص باشد.

ساروخانی با بیان اینکه مدیرکل جدید استان قزوین باید به دنبال بهینه کردن فرآیندها با استفاده از دانش جدید باشد، تاکید کرد: مدیرکل قبلی این منطق و فهم را داشت و امیدواریم مدیرکل جدید نیز دارای فهم عمیق نسبت به این نگاه باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز فرهنگ و هنر در استان قزوین دارای شرایط خاصی است، اضافه کرد: اقتصاد فرهنگ و هنر در این استان در حال شکل‌گیری بوده و مدیرکل جدید باید برای این بخش مهم برنامه داشته باشد.

این هنرمند عرصه موسیقی با اشاره به اینکه در دوره مدیرکل قبلی فرهنگ و ارشاد اسلامی حلقه‌های بسته و خصوصی در بین برخی‌ها تعطیل و از بین رفت، ادامه داد: هر وقت منافع افرادی که آدم‌هایی که اهل پیشرفت شهر و نگاه کردن به بالا برای پیشرفت نیستند به خطر بیفتد فضای هنر را بر هم خواهند زد و این اتفاق در قزوین در ماه‌های اخیر پررنگ بود.

وی تاکید کرد: منافع شخصی برخی‌ها همواره به استان قزوین آسیب رسانده و مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در برابر این افراد به ایستد.

ساروخانی بیان کرد: آرامش در فضای فرهنگ و هنر با احترام گذاشتن به حلقه‌های بسته نه تنها باعث پیشرفت استان نشده و بلکه بسیاری از نخبگان و اساتید فرهنگ و هنری را نیز از استان قزوین فراری داده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی مدیران ما آرامش را به پیشرفت و بر هم زدن حلقه‌های بسته و منفعت طلب ترجیح می‌دهند، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی و انقلابی گونه اینگونه نیست و باید به حیات تمام این حلقه‌ها پایان داد.

این هنرمند عرصه موسیقی در پایان یادآور شد: رویکرد دوره پیشین برای انجمن‌ها مناسب بود و انجمن‌ها از بنگاه‌های اقتصادی و اختصاصی یک نفر به مجموعه‌های فعال و پویا و پرمنفعت برای همه تبدیل می‌شدند و این رویکرد باید ادامه یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481769

مهمترین اخبار ایران و جهان: